CNA a amendat, miercuri, cu câte 100.000 de lei televiziunile Antena 1, Kanal D, Prima TV şi Pro TV, pentru depăşirea spaţiului de publicitate legal, în lunile septembrie şi octombrie.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a monitorizat, în septembrie şi octombrie, duratele inserţiilor de publicitate difuzate în programele transmise în intervalul orar 18.00 – 23.00 de Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV şi TVR1, scrie Mediafax.
CNA a constatat depăşiri ale duratelor legale de publicitate la Antena 1, Kanal D, Prima TV şi Pro TV.
Astfel, Antena 1 a depăşit cu 2 ore şi 1 minut, spaţiul legal de publicitate (în luna octombrie) şi cu 1 minut şi 7 secunde (în septembrie).
Kanal D a depăşit cu 1 oră şi 47 de minute spaţiul legal de publicitate (în octombrie) şi cu 1 minut şi 45 de secunde (în septembrie).
Prima TV a depăşit cu 3 ore şi 1 minut spaţiul legal de publicitate (în octombrie) şi cu 1 minut şi 56 de secunde (în septembrie).
Pro TV a depăşit cu 2 ore şi 51 de minute spaţiul legal de publicitate (în octombrie) şi cu 10 minute şi 5 secunde (în septembrie).
În urma mai multor propuneri de sancţiuni, printre care întreruperea emisiei fiecăreia dintre aceste televiziuni cu 10 minute şi amenzi de câte 200.0000 de lei, doar propunerea Narcisei Iorga – de amendare a Antena 1, Kanal D, Prima TV şi Pro TV cu câte 100.000 de lei – a întrunit numărul minim necesar de voturi (şase) şi a putut fi aplicată.
De asemenea, CNA a decis să aplice o somaţie publică televiziunii TVR 1, care a depăşit timpul legal de publicitate cu 7 secunde (în septembrie) şi cu 15 minute şi 5 secunde (în octombrie).
Potrivit art. 35, alin. 1 din Legea audiovizualului, „(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date”.