Ada Roseti, director de programe Europa de Sud-Est, Discovery Networks ne-a dezvăluit într-un interviu acordat în exclusivitate pentru „România liberă”, ce pot găsi telespectatorii dornici de noi aventuri trăite la maximum, chiar dacă doar din fotoliu, în oferta de toamnă a canalelor Discovery.
Dacă domnii primesc ca bonus de fidelitate câteva programe noi dedicate sporturilor extreme pe două sau pe patru roţi, doamnele călătoresc şi ele în jurul lumii, dar într-un mod mult mai paşnic, şi anume din bucătărie în bucătărie. Mai multe însă ne spune Ada Roseti.
Ce noutăţi le propune Discovery fanilor săi începând din această toamnă?
Noutăţile din această toamnă sunt multe şi vor începe chiar din septembrie, când vom difuza o serie de premiere, dar şi noi sezoane ale câtorva dintre cele mai urmărite seriale. Fără îndoială, cea mai mare surpriză din această toamnă va fi prezenţa în România a celor doi prezentatori, Bill Wu şi Gary Humphrey, din noua emisiune 2 nebuni pe 4 roţi. Pe 8 septembrie fanii Discovery vor avea şansa să îi cunoască la Sărata Monteoru, în judeţul Buzău, acolo unde va avea loc „Discovery Off Road Trial”, o competiţie dedicată pasionaţilor de off road. De fapt, show-ul 2 nebuni pe 4 roţi combină pasiunea pentru maşini şi cea pentru supravieţuire într-o singură emisiune, iar noi ne-am lăsat inspiraţi de experienţele lor şi am creat această competiţie.
Viaţa pe sârmă este o altă surpriză pe care le-am pregătit-o telespectatorilor noştri, iar gazda programului este chiar cel care a fost supranumit „Regele mersului pe sârmă”. Este un program de-a dreptul spectaculos, despre viaţa unuia dintre cei mai mari acrobaţi din lume, Nik Wallenda, recunoscut pentru curajul său nebunesc. Alte programe noi care încep în septembrie sunt Competiţia supraoamenilor sau Clubul motocicliştilor.
În acelaşi timp, începând cu 2 septembrie, toţi fanii lui Jeremy Wade îl vor putea urmări într-un nou sezon din Monştrii apelor, într-un mediu complet surprinzător – în oraş.
Şi pe TLC am pregătit câteva surprize. Începând de luni, 3 septembrie, de la ora 20.00, Buddy Valastro revine în sezonul 2 din Regele bucătarilor, iar de la ora 21.00, unul dintre cei mai renumiţi stilişti de la Hollywood le arăta unor femei obişnuite cum îşi pot schimba complet look-ul.
Nu cu multă vreme în urmă, aţi realizat un sondaj în rândul telespectatorilor, întrebându-i mai multe lucruri despre programele canalului. Care dintre emisiuni s-au dovedit a fi preferatele publicului din ţara noastră şi care sunt „vedetele” postului din punctul de vedere al telespectatorilor români?
Rezultatele studiului pe care l-am realizat în primăvara acestui an ne-au confirmat că preferatele românilor sunt emisiunile despre tehnologie, ca de exemplu Cum se fabrică sau Tehnologie extremă, cele de aventură sau supravieţuire, cum sunt O pradă mortală, Tehnici esenţiale de supravieţuire sau Dincolo de supravieţuire cu Les Stroud, dar şi cele despre maşini, precum Top Gear sau Maşini pe alese. Vedetele postului sunt, bineînţeles, cei care apar pe canal de mulţi ani, precum Adam Savage şi Jamie Hyneman de la Vânătorii de mituri, Mike Rowe din Meserii murdare sau Jeremy Wade din Monştrii apelor. Cu toate astea, ne bucură să vedem că se nasc noi vedete, cum ar fi renumitul magician Dynamo pe care românii l-au văzut într-un serial nou pe Discovery Channel.
Care este însă programul dvs. preferat?
Mi-e greu să aleg un singur program din grila Discovery. Pe de o parte, sunt tributară „marilor clasici”, aşa cum sunt Vânătorii de mituri, Meserii murdare sau Cum se fabrică, emisiuni de care pur şi simplu nu mă pot plictisi. Pe de altă parte, prin prisma meseriei, sunt tot timpul atentă la originalitatea unor producţii, cum ar fi 2 nebuni pe 4 roţi, care combină două genuri extrem de cunoscute – auto şi supravieţuire – într-un fel cu totul nou şi care împacă şi setea de adrenalină, şi pe cea de informaţie.
Ce programe le recomandaţi românilor din grila de toamnă, în funcţie de vârstă şi de gen? Ce credeţi, deci, că ar prefera tinerii sau doamnele?
Având în vedere că în câteva zile vom lansa noua grilă de toamnă, recomandările mele încep cu cele mai noi emisiuni, aşa cum sunt 2 nebuni pe 4 roţi – care s-ar putea să placă mai mult fanilor tineri; Viaţa pe sârmă, Competiţia supraoamenilor sau Ocolul Pământului în 80 de feluri – care cu siguranţă vor fi urmărite de toate genurile de public pentru că sunt subiecte care ne interesează pe toţi. În acelaşi timp, doamnele au la dispoziţie şi TLC, un canal dedicat în mare parte lor, unde vor găsi întotdeauna combinaţia perfectă între programele de cooking, despre modă şi călătorie şi poveşti adevărate de viaţă.
Discovery este de 15 ani în România. Credeţi că aveţi deja un public fidel? Dacă da, care ar fi portretul-robot al telespectatorului Discovery?
Publicul Discovery Channel a crescut de la an la an şi, judecând după numărul mare de mesaje pe care le primim fie prin intermediul Facebook şi Twitter, fie prin e-mail-uri şi scrisori, este unul foarte activ, cu care ţinem legătura în permanenţă. Fără îndoială, publicul principal al Discovery Channel, adică cel care se uită în mod constant la canal şi ştie foarte bine emisiunile, e format în mare parte din bărbaţi cu vârste între 25 şi 49 de ani, locuitori în mediul urban şi cu educaţie superioară. Cu toate astea, publicul Discovery a fost întotdeauna cel mai bine definit de trăsăturile psihografice mai mult decât de cele demografice. Deci mai degrabă l-aş descrie spunând că este o persoană curioasă, dornică să ştie mai mult, cu preocupări interesante sau hobby-uri, genul de prieten la care te duci să afli mai multe despre un lucru.
Cum vă explicaţi succesul pe care acest canal l-a înregistrat în întreaga lume, în condiţiile în care atunci când a fost lansat părea că are în faţă o misiune imposibilă?
Este adevărat că atunci când John Hendricks, fondatorul Discovery, a creat Discovery Channel, în 1985, nu exista în lume nici un alt canal dedicat programelor documentare. Însă asta nu l-a împiedicat. Din contră. A fost convins că găsise o nişă neacoperită şi o nevoie a oamenilor pe care acest canal urma să o satisfacă – curiozitatea despre lumea înconjurătoare. O nevoie care, de altfel, nu poate fi satisfăcută niciodată pe deplin pentru că oamenii vor fi întotdeauna curioşi, motiv pentru care canalul există şi după 27 de ani. Un alt element care contribuie la succesul Discovery este cu siguranţă calitatea impecabilă a programelor.
Ce credeţi că îi atrage pe oameni mai mult şi mai mult la documentarele Discovery?
Studiile pe care le-am realizat ne-au arătat că principalele motive pentru care românii se uită la Discovery sunt informaţiile şi modul accesibil şi relaxant în care acestea sunt prezentate. De altfel, mulţi dintre ei consideră canalul ca fiind combinaţia perfectă între un aventurier şi un om de ştiinţă, un canal de televiziune care le oferă atât aventură cât şi informaţie.
Ne putem aştepta să apară în viitorul apropiat şi producţii româneşti pe Discovery
Channel?
Aşa cum am anunţat în primăvara acestui an, în octombrie vom difuza prima producţie de lung-metraj filmată în România – este vorba de un serial despre forţele speciale din poliţie. Serialul prezintă acest subiect în România, Rusia şi Polonia, deci sunt sigură că va fi foarte interesant atât pentru noi, cât şi pentru publicul din alte ţări. Prin urmare, suntem cât se poate de deschişi în realizarea de producţii locale însă trebuie să avem în vedere mai multe considerente când decidem asupra unui proiect de amploare mai mare.