-0.2 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăInternațional2011: boom-ul publicităţii pe Facebook

2011: boom-ul publicităţii pe Facebook

Mediul online devine din ce în ce mai important pentru companiile româneşti, iar componenta de social media cu reprezentatul său principal – Facebook nu va lipsi în acest an din campaniile de publicitate.

„2011 va fi cu siguranţă anul aplicaţiilor Facebook. Dacă anul trecut Facebook era deja în 50% dintre brief-urile online, acum nu mai există client care să nu includă o cerere pentru o aplicaţie de Facebook”, spune Costin Radu, Mananging Partner- The Geeks.

De la companiile de IT, electronice şi până la cele farmaceutice sau de îngijire personală, orice firma foloseşte în prezent mediul digital ca modalitate de sprijinire a campaniilor derulate offline (tv, radio, outdoor).

Viitorul: goana după like-uri şi aplicaţii mobile

Alexandra Mecklenburg de la agenţia OgilvyInteractive din Londra crede că avantajul social media este că permite companiilor să ofere produse pe gustul fiecărui client deoarece dispune de un număr mare de informaţii despre fiecare consumator în parte.

Ea crede că în prezent aistăm la o revoluţie fundamentală a media în care conţinutul este elementul principal. De aceea eficienţa utilizării digitalului ţine tocmai de relevanţa, utilitatea pentru consumator şi competitivitatea conţinutul oferit.

Pentru Emma Searles de la MEC Global Solutions o companie online va fi eficientă dacă va îngloba trei elemente cheie şi anume: implicarea utilizatorului, o interacţiune permanentă şi promptă şi obţinerea loialităţii. Ea spune că atunci când conţinutul este bun el va fi împărţit, dat mai departe altor persoane ceea ce va duce la crearea unei loialităţi.

Alexandra Mecklenburg compară social media cu o relaţie amoroasă pentru că în ambele situaţii trebuie să menţii o legătură, o interacţiune constantă fără să îl sufoci sau să îl neglijezi pe cel de lângă tine.

Cel mai mare obstacol pentru o companie prezentă în mediul online este să treacă de faza în care încearcă să arate „cât de bun este produsul/serviciul sau cât de perfectă este compania”. Aceste laude obţin numai reacţii negative din partea publicului ţintă.

Un nou trend în marketingul interactiv din 2011 este denumit social-commerce, adică cum poţi folosi social media pentru pentru a-ţi vinde produsele. Astfel interacţiunea socială este asociată cu vânzarea directă a unui serviciu sau produs.

Tehnologia şi rezultatele ei precum telefonul mobil sau internetul sunt prezente în fiecare zi din viaţa unui om şi au devenit indispensabile în noua societate socială. „Construirea unui mediu social este atât de important încât un studiu din Anglia a arătat că adolescenţii preferă să nu facă sex decât să rămână fără telefon”, a spus Alexandra Mecklenburg.

Iar aplicaţiile şi dispozitivele mobile vor fi o parte a viitorului marketingului digital. ” În termeni globali se aşteaptă ca 60% din traficul online să fie mobil până în 2013, iar România va prinde din urmă trendul mondial”, spune Mihai Drăgan de la MB Drăgan.

Datorită mediului social în care trăim am devenit mai deschişi să ajutăm oamenii, avem parte de experienţe mai interesante şi ştim mult mai multe lucruri, dar influenţa noilor media are şi aspecte negative. Una dintre dezavantajele acestora este că oamenii şi-au pierdut răbdarea şi au nevoie de reacţii cât mai prompte.

„E 2011 aşa că putem să începem să repetăm: nici o companie fără pagină de Facebook. Şi nici o companie fără aplicaţie Facebook”, spune Radu Ionescu, Managing Director la Kinecto.

Cele mai citite

UE analizează piețele agricole post-invazie în Ucraina: măsuri urgente pe masa Consiliului Agricultură și Pescuit

Miniștrii Agriculturii pregătesc strategii pentru 2025 la reuniunea Consiliului UE de la Bruxelles Miniștrii Agriculturii din statele membre ale Uniunii Europene se reunesc luni, la...

Emma Răducanu duce Marea Britanie în semifinalele Billie Jean King Cup

Marea Britanie a reușit să se califice în semifinalele Billie Jean King Cup, competiția feminină de tenis pe echipe, după o serie de victorii...

Cel mai mare operator nuclear din lume, pregătit să revoluționeze piața energetică românească

EDF Trading intră pe piața de energie din România, înainte de liberalizarea din 2025 Divizia de trading a gigantului francez de stat Électricité de France,...
Ultima oră
Pe aceeași temă