Una din trei femei recunoaște că zâmbește foarte rar atunci când se privește în oglindă deoarece își concentrează atenția asupra defectelor fizice, arată cel mai nou studiu Dove Mirrors.
În medie, femeile se privesc în oglindă de aproximativ șase ori pe zi, ajungând la 50 de minute în decursul a 24 de ore. Din păcate, 9 din 10 femei se simt incomod când se privesc în oglindă, iar 6 din 10 femei aleg un atribut negativ pentru a descrie cum se percep atunci când se privesc în oglindă: ”prea grasă” (30%) și ”neatrăgătoare” (19%). Mai mult, 15% dintre femei admit că nu au fost niciodată mulțumite de propria imagine în oglindă, considerând oglinda ca fiind cel mai aprig critic al lor.
Deși nu le place reflexia lor, femeile își alimentează nemulțumirea legată de felul în care arată de-a lungul întregii zile, folosind diverse ocazii pentru a se privi în oglindă: în cea retrovizoare (50%), în geamurile magazinelor (48%) sau în oglinzile din lifturi (44%).
Studiul relevă o discrepanţă mare între reacţiile femeilor adulte şi reacțiilor fetelor tinere, atunci când sunt în faţa unei oglinzi. Femeile mature au uitat bucuria pe care o simțeau în perioada copilăriei, atunci când se priveau în oglinda, și transmit același comportament și generației următoare. Fetițele copiază comportamentul mamelor lor în ceea ce privește frumusețea și încrederea de sine, de aceea este important ca mamele să-și recunoască propria frumusețe și să dea exemple pozitive fiicelor lor.
Studiul Dove Mirrors a fost efectuat la finalul anului 2013 pe un eșantion de 6.006 femei cu vârsta cuprinsă între 18-64 ani. Acesta s-a desfășurat în 12 țări: Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Germania, Italia, India, China, Tailanda și Filipine.
Studiul stă la baza noii campanii Dove Mirrors care încurajează femeile să se privească în oglindă și să-și descopere frumusețea. Încurajarea femeilor să-și descopere frumuseţea, în primul rând în faţa oglinzii, le poate ajuta să-și îmbunătățească încrederea de sine și să-și atingă potențialul maxim de frumusețe.
”Femeile tind să se subestimeze atunci când se privesc în oglindă, iar acest comportament le afectează încrederea în sine şi le face să se simtă nemulțumite de felul în care arată. Sperăm că filmul Dove Mirrors va inspira femeile să reconsidere modul în care își percep imaginea în oglindă, astfel încât de fiecare dată când se privesc să facă acest gest doar pentru a-și confirma frumusețea” declară Dan Oprescu – Brand Building Director Home & Personal Care Unilever South Central Europe.