7.7 C
București
miercuri, 18 decembrie 2024
AcasăGDPRRezervarea online a vacanţelor. Este prețul inițial şi prețul final? Ce trebuie...

Rezervarea online a vacanţelor. Este prețul inițial şi prețul final? Ce trebuie să faci pentru a nu avea surprize

Vremea devine din ce în ce mai bună, iar aerul de vacanţă e tot mai dens. Cu această ocazie, Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) lansează raportul său „Rezervarea online a vacanțelor: este prețul inițial prețul final?”.

Din ce în ce mai mulți consumatori folosesc serviciul online pentru a-și rezerva vacanțele: rezervarea poate fi făcută online doar cu un singur clic. În 2015, 19% din cererile primite de Centre s-au referit la subiectul vacanțelor. Cu toate acestea, o afacere aparent bună nu este neapărat o înțelegere reală! ECC-Net dorește să sporească gradul de conștientizare a consumatorilor cu privire la posibilele creșteri ale prețurilor în timpul procesului de rezervare a vacanțelor. Pentru a ajuta consumatorii să nu fieprinși pe picior greșit,

ECC-Net publică câteva sfaturi pentru a evita surprizele neplăcute atunci când rezervăm vacanța pe Internet.

Diferențele de preț între rezervare și plata finală există și sunt mult mai frecvente în rezervările pentru călătoriile aeriene. În majoritatea cazurilor, creșterea prețurilor este legată de: taxele de administrare; taxe pentru carduri de credit; taxe pentru pasagerii care efectuează check-in.

Rezultatele studiului arată că cea mai mare incidență a diferențelor de preț între momentul inițial și final al rezervării apare în cazul transportului aerian. Rezultatele au arătat mai exact că:  în majoritatea cazurilor, taxele de administrare, taxele de utilizare a cardului de credit și taxele pentru check-in-ul pasagerilor a dus la o creștere a prețului în comparație cu prețul indicat inițial; îÎn majoritatea cazurilor, aceste probleme au fost întâmpinate în timpul rezervării online pe site-ul comerciantului; consumatorii care au răspuns la chestionarul online s-au plâns în principal de taxele pentru utilizarea cardului de credit. Acest rezultat a fost confirmat de rezervările simulate.

Chestionarul dedicat consumatorilor a arătat că încă există mulți consumatori care nu reclamă atunci când prețul final al unui zbor, hotel sau închirieri de mașini nu corespunde cu prețul indicat deoarece nu știu cum și unde pot face reclamații. ECC-Net a hotărât, prin urmare, să contribuie la creșterea nivelului de cunoaștere al consumatorilor și comercianților asupra acestui subiect prin publicarea unei liste de recomandări. 

Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor

(ECC-Net) este formată din 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda și Norvegia. Centrele oferă informații, sfaturi și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere. Rețeaua îi ajută pe cetățeni să se asigure că drepturile de consumatori le sunt respectate și să profite de avantajele pieței interne.

Pe 1 ianuarie 2008, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania s-a alăturat rețelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre.

Cele mai citite

Darius Olaru, aproape de transferul carierei! Rangers oferă aproape 5 milioane de euro pentru mijlocașul FCSB

Căpitanul roș-albaștrilor, desemnat „Mijlocașul anului” în Liga 1, este dorit insistent de formația scoțiană, care a lansat deja prima ofertă concretă. Darius Olaru, liderul și...

Dominic Fritz nu vrea ca Iohannis să-l numească tot pe Ciolacu premier

Vicepreşedintele USR Dominic Fritz afirmă că nu s-a discutat, la întâlnirile dintre partidele pro-europene la care el a fost prezent, despre ideea ca Marcel...

Cum să creezi un impact vizual impresionant prin detalii subtile în decorul casei tale

În lumea designului interior, detaliile mici au puterea de a transforma un spațiu obișnuit într-unul remarcabil și memorabil. Chiar dacă pot părea nesemnificative...
Ultima oră
Pe aceeași temă