Ca o afacere să prospere nu este întotdeauna nevoie de autoritate și reguli stricte. Cei mai mulți manageri reușesc să obțină productivitate și profit doar în momentul în care ajung să cunoască angajații, partenerii și competiția asemeni unui fin psiholog. Anticiparea reacțiilor, identificarea momentelor oportune, folosirea mediului în propriul avantaj, acestea sunt doar câteva din trucurile psihologice care, cu puțin exercițiu, pot fi folosite de oricine pentru a obține succesul:
1. Folosește un șiretlic ca să convingi oamenii să-ți cumpere produsele
Dacă ai probleme în a vinde din două produse pe cel mai scump, ia în considerare adăugarea unui al treilea în oferta ta. Acesta din urmă are scopul de a face produsul mai scump să pară mai seducător. O altă opțiune este să ridici al treilea produs la prețul produsului scump, fără ca acesta să fie la fel de eficient.
2. Folosește-te de context ca să îi determini pe oameni să fie mai puțin agresivi
Când ai o întâlnire de afaceri, întâlnește-te cu persoana în cauză într-o cafenea și nu în sală de ședințe de la birou ca acesta să nu simtă nevoia că trebuie să compenseze prin control. Oamenii au porniri expansive când sunt înconjurați de obiecte legate de muncă și relaxați când văd obiecte neutre.
3. Ajută pe cineva să-și atingă scopul pentru a obține o favoare
Fă un serviciu cuiva astfel încât persoana să se simta obligată să te răsplătească cu aceeași monedă. Dacă alege să joace cartea mulțumirii și a uitării, spune-i: „Cu drag, e un comportament firesc între colegi“.
4. Câștigă loialitatea clienților și crește-și vânzările
Dacă ai o afacere in retail sau în domeniul HORECA, sistemele POS sunt asul din maneca. Cardurile de loialitate emise clienților pot fi scanate la terminalul mobil la fiecare achiziţie pentru a adauga puncte de recompensa în funcție de cantitatea cumpărată. Punctele de loialiate inseamna reduceri pentru clientii tai, iar asta le spune, subliminal, ca sunt importanți pentru businessul tău. Cele mai noi sisteme POS, precum cele de pe itgstore.ro, pot fi folosite cu succes și în formarea unei baze de date cu informațiile clientilor fidelizați care poate fi folosită apoi în strategii de marketing.
5. Imită limbajul nonverbal al oamenilor ca să îi faci să te placă
Imită într-un mod subtil postura celor care vrei sa te placă și modul în care aceștia vorbesc. Te vor simpatiza mai mult și sunt slabe sanse sa remarce ca i-ai copiat; cel mai probabil vor gândi că ești de-al lor, că simți și te comporți la fel.
6. Mărește-ți debitul verbal ca să-l faci pe oponentul dintr-o conversație sa fie de acord cu tine
Când dai de-un Gica contra, începe să vorbești accelerat ca să micșorezi timpul pe care acesta îl are la dispoziție pentru a procesa informația. Domolește ritmul dacă persoana în cauză dă semne că a ajuns de aceeași parte a baricadei, ca să urmarească mai ușor informația.
7. Cere favoruri cand oamenii sunt obosiți
Când oamenii sunt storși de energie nu pun la îndoială solicitările și există mult mai multe șanse ca aceștia să fie de acord cu propunerile și să accepte schimbări.
8. Determina oamenii sa aiba un comportament etic folosindu-te de niste imagini cu ochi
Dacă ai impresia că ești urmărit, o știm de la școală, există mai puține șanse să fii tentat să trișezi. Un tablou cu un personaj care scrutează cu privirea în spatele biroului tău va crea un mediu de autoritate în care nimănui nu-i va trece prin minte să se pună cu tine sau cu legea.