3.7 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăGDPRPeste 550 de activişti în sănătate cer retragerea mascotei McDonald's

Peste 550 de activişti în sănătate cer retragerea mascotei McDonald’s

Retragerea de pe piaţă a mascotei Ronald McDonald, folosită de lanţul de restaurante fast-food McDonald’s, este cerută în SUA de peste 550 de medici, specialişti şi membri ai ONG-urilor din domeniul sănătăţii sau protecţiei consumatorilor, conform The Independent, citat de Mediafax.

Activiştii au lansat campania şi au trimis scrisoarea semnată de sute de profesionişti în domeniul sănătăţii, cerând firmei McDonald să nu îşi mai facă publicitate vizând copiii.

Ei susţin că meniul oferit în restaurantele McDonalds a creat o generaţie de copii obezi şi o gaură în bugetul de sănătate al SUA.

Corporate Accountability International, grupul care se ocupă de campanie, urmăreşte convingerea firmei să retragă mascota Ronald McDonald, clovnul cu perucă roşie, organizând o serie de proteste şi trimiţând scrisoarea deschisă la toate ziarele din SUA.

Încă de la mijlocul anilor ’60, McDonald’s a angajat actori pentru a se costuma în clovnul prietenos ce apare la zilele de naştere ale copiilor şi la alte evenimente organizate în restaurantele firmei sau în afara lor. Clovnul a fost şi personaj de desene animante, iar conducerea McDonalds susţine că imaginea sa este la fel de cunoscută de copii ca şi Moş Crăciun.

Reprezentanţii companiei neagă că mascota ar fi o influenţă nocivă pentru copii şi susţin că promovează beneficiile unui stil de viaţă sănătos, fiind un „ambasador al binelui” ce susţine siguranţa copiilor, educaţia şi stilul de viaţă echilibrat.

Aceştia au mai subliniat acţiunile caritabile făcute în numele clovnului, amintind că există 500 de case şi camere de familie în sau în apropierea unor spitale, pentru bolnavi, plătite de Ronald McDonald. Compania insistă, de asemenea, că în meniu nu sunt incluse doar mâncăruri tip junk-food, ci şi fructe sau mâncăruri cu lapte degresat.

În unele oraşe americane, autorităţile au interzis oferirea de jucării gratis pentru mâncăruri ce depăşesc un anumit număr de calorii.

În scrisoarea deschisă se mai spune că minorii sub 12 ani controlează efectiv 40 de miliarde de dolari anual din puterea de consum, datorită abilităţii lor de a-şi convinge părinţii să cumpere anumite lucruri sau alimente. De asemenea, medicii avertizează că obiceiurile formate în copilărie se pot permanentiza.

Cele mai citite

Seară regală pentru Corpul Diplomatic. Majestatea Sa Margareta a României: Țara noastră rămâne puternică/Țara noastră va rămâne fidelă alianțelor sale

Majestatea Sa Custodele Coroanei a găzduit în Sala Tronului de la Palatul Regal marți, 10 decembrie 2024, seara anuală dedicată Corpului Diplomatic acreditat...

Doi morți în urma unui accident rutier de pe Bulevardul Independenței din Ploiești

Doi bărbaţi au decedat, marţi seară, într-un grav accident rutier care a avut loc pe bulevardul Independenţei din municipiul Ploieşti. Din primele verificări a reieşit...

Joe Biden crede că politica economică a lui Donald Trump va fi un „dezastru”

Preşedintele american Joe Biden a criticat marţi cu fermitate politica economică pe care Donald Trump doreşte să o pună în aplicare, calificând-o drep un...
Ultima oră
Pe aceeași temă