Aproape jumătate din europeni se tem de infecţiile intraspitaliceşti şi de riscul de a primi un diagnostic greşit în spital, arată un eurobarometru despre siguranţa pacienţilor, publicat luna aceasta. Cu toate acestea, o treime din respondenţii studiului au declarat că nu ştiu care este instituţia pe care ar trebui să o tragă la răspundere în cazul în care sunt nemulţumiţi de tratamentele primite în spital. Studiul a fost făcut în 16 ţări membre UE, printre care şi România. Astfel, 55% din români se tem că ar putea primi un diagnostic sau un tratament greşit în spital. Cel mai puţin îngrijoraţi de acest aspect sunt austriecii şi finlandezii.
Majoritatea celor intervievaţi consideră că serviciile medicale din ţara de origine sunt mai proaste decât în celelalte ţări membre UE. În cazul unui malpraxis, respondenţii afirmau că mai degrabă s-ar adresa unui avocat sau managerului spitalului decât altor instituţii sanitare, iar în cazul în care prejudiciul s-ar produce pe teritoriul unei ţări străine ar căuta sprijin la ambasadă ori la consulat. În România, pacienţii care suferă un prejudiciu în spital ar trebui să se adreseze direct instanţelor de judecată. În cazul în care întâmpină astfel de probleme într-un alt stat membru UE, nu este esenţial să contacteze ambasada sau consulatul, ci un avocat. Înainte de asta, trebuie făcută o plângere în spitalul în care s-a produs prejudiciul.