Astăzi există multe platforme online de recrutare și toate îți oferă șansa să completezi un CV sau să urci tu unul deja scris. Dar sunt job-uri care solicită, pe lângă un CV, o scrisoare de intenție. Ce este scrisoarea și cum trebuie redactată? Scrisoarea de intenție este un tot un document digital sau tipărit și are rolul de a completa CV-ul potențialului angajat. Spre deosebire de Curriculum Vitae, care este scris tehnic într-un stil neutru, scrisoarea trebuie să aibă un caracter personal și emoțional la nivel de business, practic să convingă angajatorul că vrei acel post din acea companie și că nu ai aplicat din inerție. Practic, prin scrisoarea de intenție, legătura dintre candidat și recruiter este umanizată și este dusă dincolo de informațiile în mare parte standardizate și categorizate. Și totuși, există câteva rigori pe care trebuie să le respecți.
Transmite informații relevante și corecte din punct de vedere gramatical
Înainte de a discuta despre tehnici de redactare, trebuie să înțelegi un lucru. Indiferent cât de multe abilități ai, dacă nu scrii corect gramatical, scrisoarea ta va fi fără valoare. Vrei să folosești expresii care să impresioneze? Folosește un dictionar de definitii. Nu cunoști toate noțiunile de gramatică sau ai dubii? Nu ezita să accesezi dicționare online de limba română. Trebuie să înțelegi că scrisoarea de intenție trebuie scrisă în primul rând impecabil.
Respectă structura clasică a scrisorii de intenție
Deși conținutul unei scrisori e mai permisiv decât limbajul folosit intr-un CV, trebuie să respecți anumite elemente de structură, indiferent că vrei să ai un job în zona de marketing, contabilitate sau casier într-un supermarket. Structura trebuie să conțină următoarele elemente:
– Datele de contact. Amplasarea acestora în cadrul documentului diferă în funcție de modalitatea de trimitere. De exemplu, dacă alegi să folosești ca și canal de expediție e-mail-ul, în acest caz, datele tale de contact vor apărea la final, în semnătura email-ului. Este important să-ți specifici numele, adresa, codul poștal, numărul de telefon fix și/sau numărul de telefon mobil, adresă de email, profilul de LinkedIn dacă ai și contul de Twitter (opțional). Dacă optezi pentru expedierea în format tipărit prin intermediul unui serviciu de curierat, de data aceasta datele de contact vor fi listate la începutul scrisorii de intenție și se vor referi la aceleași informații menționate mai sus.
– Formulă de salut. Scrisoarea de intenție este indicat să fie adresată în mod specific unei anumite persoane. De aceea este important să cunoști numele responsabilului de recrutare din compania la care vrei să aplici la un job, mai ales dacă o faci în mod spontan. în cazul pozițiilor deschise, recruiterii nu se așteaptă să te adresezi unei persoane anume, în primul rând deoarece aceste informații nu sunt disponibile candidatului. Folosește o adresare mai generală, referindu-te la responsabilul din cadrul departamentului de resurse umane sau la directorul companiei.
– Corpul scrisorii de intenție trebuie să aibă maxim 3 paragrafe.
O scrisoare de intenție e un document succint. N-ai nevoie de mai mult de trei paragrafe ca să îți expui punctul de vedere cu privire la job și companie. Ca exemplu, dacă scrisoarea de intenție face parte dintr-o aplicație spontană, în primul paragraf vei face cunoscută angajatorului poziția pe care o vizezi. În situația în care aplici pentru o poziție deschisă, primul paragraf va face referire la motivul pentru care ești interesat de acel job și acea companie. Dar nu uita regula lui 3 niciodată.