Gelozia și invidia pot afecta relația de cuplu, dar și relațiile cu colegii de la locul de muncă. Publicația Huffington Post a formulat câteva sfaturi pentru a gestiona corect cele două sentimente.
Citește și: Cum te poți antrena pentru a avea un PSIHIC puternic
1. Vorbește despre îngrijorările tale
„Cea mai simplă metodă de a face față acestor emoții este să vorbești despre ele”, a explicat profesorul psihiatru al Universității Stanford, Keith Humphreys.
Conversațiile pe care le porți despre nemulțumirile tale nu trebuie să fie pline de furie. Trebuie să le transformi în oportunități de rezolvare a problemelor care te preocupă.
„Vorbește despre sentimentele tale, dar nu într-un mod acuzator”, a recomandat specialistul.
2. Ține cont de opiniile care te contrazic
Ceea ce tu crezi că este un motiv bun pentru a simți gelozie, ar putea însemna altceva pentru persoana iubită sau pentru prieteni. Menține o bună comunicare în relațiile cu cei dragi, ca să poți înțelege cauzele pentru care apar aceste emoții.
Citește și: Procrastinare cronică. Cum să scapi de obiceiul de a amâna
3. Fă-ți timp să înțelegi cauzele
Un gest sau o vorbă a partenerului te poate supăra mai tare decât ar fi cazul. Fă un efort să înțelegi cauzele reale ale supărării.
Ar putea fi vorba despre sentimentul că persoana iubită te-a neglijat în ultima perioadă sau despre alte motive care ar trebui analizate.
4. Ia în calcul o schimbare
„Gelozia poate apărea uneori din cauză că simțim că nu suntem suficient de productivi. Dacă ai acest sentiment, încearcă să faci schimbări în activitatea sau în relațiile tale”, spune psihiatrul.
În plus, acceptă faptul că singurul comportament pe care îl poți schimba este al tău.
5. Amintește-ți că gelozia și invidia nu îți fac bine
Citește și: Opt indicii că ai putea suferi de depresie
Gelozia și invidia sunt toxice. Succesul altei persoane nu este echivalent cu eșecul tău.
În plus, psihiatrul recomandă să nu subestimezi greutățile prin care trec persoanele pe care le invidiezi. „Nimeni nu are o viață perfectă”, explică specialistul.