Nu mai e un secret pentru nimeni că omul modern își petrece, dacă nu jumătate de zi, cel puțin o treime din ea la birou. Prin urmare, e important ca biroul unde lucrăm și ne desfășurăm activitatea să îndeplinească mai multe criterii relevante.
Bineînțeles, în primul rând, contează ca biroul și scaunul să fie reglabile și să le personalizezi pentru înălțimea ta. În al doilea rând, este important ca monitorul computerului să fie la o distanță de minimum 60 de centimetri de ochi.
Dacă vrei să-ți reamenajezi biroul sau birourile angajaților, e bine să știi că cele mai relevante produse pentru ceea ce te interesează le găsești pe site-ul cos.ro. După ce ai ales echipamentele de care ai nevoie și elementele care țin de ambient și decor, trebuie să mai ții cont de cel puțin încă două lucruri:
Luminozitatea
Angajații care lucrează în birouri cu ferestre mari, deci care se expun unui nivel de lumina naturală mare, vor dormi mai bine noaptea decât cei care lucrează în birouri fără ferestre sau cu geamuri foarte mici și acoperite. Această este concluzia unui studiu realizat în 2013 de cercetătorii de la Universitatea Northwestern din Marea Britanie. Un somn odihnitor noaptea înseamnă o minte mai limpede, o organizare și o memorie mai bună ziua, la serviciu. S-a dovedit științific că angajații care lucrează în birouri cu lumină naturală au un randament la locul de muncă cu 40% mai ridicat decât cei care lucrează în medii închise și luminate artificial.
Spațiul personal
Dacă birourile sunt separate prin bariere de zgomot sau chiar prin pereți, evident, ne vom putea concentra mai bine și vom da mai mult randament. Dacă, însă, zgomotele din birourile deschise se adaugă disconfortului creat de aerul închis și de lipsă ventilației, rezultatul muncii nu poate fi decât unul mediocru, cel puțin. În plus, un lucru mic cu efecte mari este oferirea posibilității că angajații să-și personalizeze spațiul de lucru, indiferent cât de mic este acesta.
Un studiu american din 2010 arată că angajații care și-au pus pe pereții despărțitori ai biroului fotografii cu familia și copiii sau care își țin pe birou plante au fost cu 32% mai productivi decât cei care nu au avut aceste posibilități și care erau nevoiți să lucreze în birouri uniformizate.
Ca și idee, birourile de tip open space nu sunt cea mai bună opțiune pentru creșterea productivității și pentru psihicul angajaților, au arătat studiile recente ale cercetătorilor britanici. În aceeași măsură, potrivit cercetărilor unor universități americane de prestigiu, nici alternativa cel mai des folosită de multinaționale, birourile de tip cubicle, adică acelea cu despărțitoare laterale, nu sunt cu mult mai eficiente.