Stii deja: consumatorul nu vrea sa fie informat in legatura cu tot ce se afla in magazin si cu atat mai putin in momentele sale de relaxare. Conform Nielsen, 92% dintre oameni au mai multa incredere in recomandarile word of mouth, decat in campania de promovare a unui brand. Logic – avand in vedere recenta (r)evolutie a retelelor sociale, recomandarile si criticile edistribuie online instantaneu.
Daca ai dat like unui blog sau unei pagini Facebook administrate de o persoana publica, inseamna ca ai incredere in opiniile acesteia si ca i-ai conferit un statut anume. Un influencer este definit ca o persoana care are abilitatea de a schimba comportamente sau poate avea un impact asupra deciziei de cumparare, intr-un context dat. Influencerii au o comunitate dezvoltata in jurul lor (si a paginii, fie ca e vorba de un blog, un cont de YouTube sau o pagina pe Facebook). Ei pot fi bloggeri, vloggeri, jurnalisti, vedete, proprietari ai unor portaluri de stiri si evenimente locale sau grupuri pe retelele sociale, avand asupra audientei lor un impact puternic, care, in mod automat, provoaca anumite reactii.
Brandurile s-au ‚prins’ deja si reusesc sa ajunga la consumatori apeland la acest marketing inteligent. Cand ai un buget de marketing ‚pe mana’ si decizi sa te aliezi cu un influencer, acesta iti poate face cunostinta cu intreaga lui retea. Fiindca audienta ii este loiala, influencerul are abilitatea de a-ti aduce trafic in site, de a-ti creste expunerea pe retelele de socializare si chiar iti poate vinde produsele, prin continutul pe care il realizeaza (tutoriale, testimoniale, recenzii sau povestind din experienta personala). Acesti ‚comunicatori – influentatori’ iti asigura si inbound marketing-ul, ajutand brandul prin continut, text, fotografii sau video, implicand brandul in conversatii cu consumatorii.
Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor): "Toate produsele si serviciile merita un marketing bun. Cu alte cuvinte, fiecare brand isi merita clientii lui. Insa cum il scoti din ‘gramada’? Ce-i ‘faci’? In mediul online, daca nu stii sa te misti, te pierzi…la fel si cu campaniile. Esti sigur/a ca nu risipesti banii pe campaniile Google sau Facebook? Cand ai terminat bugetul, ai inchis campania. Cu un influentator nu e asa simplu – daca cineva a fost de acord sa isi asocieze imaginea cu tine, iti va purta ‘brandul’ mult timp dupa incheierea contractului. De ce? Pentru ca lumea va face in continuare aceste asocieri. E si cazul meu – uneori nici eu nu mai stiu daca sunt Nasul sau doar Radu.”
Marius Calugaru (Blogger Blogatu.ro, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing): „Sunt pasionat de publicitatea online si imi place sa interactionez cat mai mult, cu cat mai multe branduri care isi desfasoara activitatea in mediul online sau care isi promoveaza produsele sau serviciile pe internet. Chiar daca am urmat medicina, adevaratele mele pasiuni sunt marketing-ul, comunicarea si publicitatea online. In prezent reprezint mai multe branduri in relatia cu bloggerii si nu numai. Zi de zi, invat din ce in ce mai multe, atat de la clienti, cat si de la bloggeri. Pot spune ca sunt un autodidact si ca vreau sa acumulez cat mai multe informatii utile, pe care sa le aplic ulterior in relatia cu partenerii (atat cu brandurile, cat si cu bloggerii). Am participat la mai multe conferinte despre publicitatea online, de cateva ori ca speaker iar experienta a fost una deosebita. Sunt convins ca informatiile despre o relatie cat mai corecta dintre branduri si bloggeri vor fi interesante pentru cei prezenti la conferinta Marketing in direct.”
Adina Necula (Beauty Specialist & Founder LadyLike): "Mirajul online-ului poate seduce multe suflete nevinovate aflate in cautarea unei retete rapide de popularitate. Recunoasterea in cadrul unei comunitati implica insa mult mai mult decat construirea unei imagini frumoase si atragerea de followers. Cariera mea in universul frumusetii a debutat in urma cu 14 ani, iar intregul set de studii intreprinse s-a alaturat inclinatiilor atent cultivate si deprinderilor manifeste care mi-au sustinut nu doar parcursul profesional, ci m-au ajutat sa imi creez o identitate. Ladylike este sansa fiecarei femei de a deveni propria capodopera."
Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant 4Ocean Ambassador): “Am inceput sa scriu paginile de beauty in presa glossy din 2004, apoi am scris si publicat cartea ‘Frumusetea se invata’, iar din 2009 scriu pe blogul meu, www.danasota.com. Frumusetea nu mai inseamna doar un make-up asezat bine pe fata sau o coafura elaborata! A evoluat in ceva holistic, intr-o combinatie de ingrijire, cu nutritie corecta, cu sport si miscare, cu liniste sufleteasca si minte calma, cu grija fata de natura si de semeni, cu blandete si gratie. ‘A fi frumoasa’ presupune un cumul din toate acestea, plus multe zambete pentru cei din jur.”
Cea de-a 9a editie a Conferintei „Marketing in Direct – cu tema “Seductia Influentatorilor versus Marketingul automatizat” – are loc pe 26 septembrie 2017 la Clubul Diplomatic Bucuresti si te asteapta cu recomandarile unor Influenceri & Strategi consacrati: Mikey Haș (Vloggerul nr 1 din Romania & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro), Marius Calugaru Blogatu.Ro (Blogger, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing), Adrian Niculescu (Antreprenor), Alex Rada (Consultant Automatizare Marketing & Product Manager InboxTarget), Adina Necula (Beauty Specialist & Founder LadyLike), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine.ro) si Mihaela Tatu (Trainer Tehnica si Arta Comunicarii). Moderatorul editiei va fi Laura Dragomir (Speaker si Trainer Managementul Comunicarii & Public Speaking).
Partenerii evenimentului: Budureasca, Profi, Siveco, Serousi, Diamond by Adesgo, Dormeo, Boromir, Sanovita, LaDorna, Just Master Activities (Touch), Redd’s, Gerlinea, Sprinter Promotion, Angels Distributions, Gett’s, ClausWeb, Tailor Events, Rental Media, ProfiPrint, Listafirme.ro, Nikon, Happy Cinema, Giotto, ProfiPrint, MultiverseArts, Piramida, Marketing Romania, BlitzTV, Agerpres, Romania Libera, InMedia (Eva.ro), Rol.ro, RadardeMedia.ro, DCNews.ro, ManagerExpress.ro, Radio Romania Actualitati, Ziare.com, Business24.ro, SmartFinancial.ro, OrdineaZilei.ro, PRCafe.ro, Chic-Elite.ro, Cariereonline.ro, Finzoom.ro, CalendarEvenimente.ro, Sapte Seri, Rabbit Media.
Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro