Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) include 30 de centre din toate cele 28 de state membre ale UE, Islanda și Norvegia.
Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate clienților care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei. Rețeaua îi ajută pe cetățeni să se asigure că le sunt respectate drepturile de consumatori și să beneficieze de avantajele pieței interne.
„Ce poate face ECC Romania pentru dumneavoastră? Ajutor și Consiliere pentru chestiuni transfrontaliere în UE, Islanda și Norvegia. La 1 ianuarie 2008, Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania – s-a alăturat rețelei ECC-Net, pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț trans-frontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre. Rețeaua ECC Romania este cofinanțată de Comisia Europeană si de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. ECC Romania este un proiect derulat și sprijinit logistic de Asociația Pro Consumatori (APC )”, a precizat dl conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.
„ECC-Net promovează înțelegerea drepturilor consumatorilor din UE și le oferă asistență în soluționarea reclamațiilor care privesc achiziții realizate într-un alt stat membru, atunci când călătoresc sau online. În ultima decadă, odată cu dezvoltarea continuă a turismului în interiorul UE și a comerțului electronic, ECC-Net a devenit esențial în a sprijini consumatorii și profesioniștii să obțină toate beneficiile Pieței Unice. În cei 9 ani de activitate în România, Centrul European al Consumatorilor a încercat să fie cât mai aproape de consumatori prin acțiunile pe care le-a avut, prin informările și sprijinul oferit. Am primit mii de reclamații din partea consumatorilor și toate au fost tratate cu maximă seriozitate”, a menționat Irina Chirițoiu, director ECC Romania.
Testimoniale: Cazul meu a fost tratat
cu promptitudine
și profesionalism
Camelia: Vă anunț cu bucurie că am primit suma de 2.712 lei de la comerciant.
Vă mulțumesc mult pentru tot sprijinul și pentru profesionalismul de care ați dat dovadă!
Răzvan: M-am adresat echipei ECC Romania intr-un caz de încălcare a drepturilor pasagerilor de către o mare companie aeriană. Cazul meu a fost tratat cu promptitudine și profesionalism de către ECC Romania, rezultând în obținerea compensațiilor la care aveam dreptul conform legislației europene, compensații ce mi-au fost refuzate inițial de către compania aeriană. Mulțumesc echipei ECC Romania și doamnei avocat Elena Moise pentru sprijinul acordat!
Isac: Așa cum mi-ați cerut, revin cu confirmarea că astăzi mi-a fost înapoiată suma de 1099,4 lei.
Vreau să vă mulțumesc încă o dată pentru tot sprijinul acordat, nu credeam că această restituire ar putea fi posibilă. Nici nu știți ce înseamnă pentru un student care își împarte timpul între facultate și serviciu această sumă… aproape 2 luni de chirie. Vă mulțumesc!
Continuați să faceți lucruri bune! Eu o să spun despre dumneavoastră ori de câte ori voi avea ocazia!
Teodora: Mulțumesc pentru e-mail. Am verificat și într-adevăr acum am în cont suma solicitată.
Vă mulțumesc foarte mult pentru rezolvarea acestei probleme! E bine de știut că poate exista corectitudine până la urmă. 🙂