Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

România, în pericol de a pierde jumătate de miliard euro

Corina Crețu, europarlamentar Pro România, atrage atenția că se poate rata finanțarea europeană pentru magistrala de metrou M6 Gara de Nord – Băneasa.

Share

Petronel Tudor 0 comentarii

Actualizat: 27.07.2020 - 13:18

România încă nu a început lucrările pentru magistrala de metrou M6 Gara e Nord – Băneasa deși a semnat încă din februarie 2019 documentele prin care primește o finanțare în valoare de 517 milioane euro de la Uniunea Europeană pentru această investiție. Corina Crețu, fost comisar european pentru politică regională, atrage atenția asupra pericolului pierderii finanțării dacă investiția nu este finalizată până 2023.

„O veste realmente îngrijorătoare: banii europeni pentru Magistrala de Metrou M 6 Gara de Nord – Băneasa riscă să fie pierduţi‼️ În februarie 2019 am semnat, în calitate de comisar european pentru politică regională, alocarea a peste jumătate de miliard EUR (517 milioane EUR) pentru construcţia liniei de metrou 6. Am avut zeci de şedinţe cu DG Regio şi cu autorităţile române până am ajuns la această decizie, pe care am urgentat-o tocmai pentru ca banii să fie folosiţi cât mai devreme şi să înceapă lucrările”, a scris Corina Creţu pe Facebook.

Eurodeputat Pro România, Corina Crețu spune că România nu-și permite luxul de a pierde jumătate de miliard de euro, bani pentru construirea a 6 km de linie de metrou, șase noi stații între zona 1 mai și complexul comercial Băneasa și cumpărarea a 12 garnituri de tren a câte șase vagoane fiecare.

„Grav este că deşi lucrările ar fi trebuit să înceapă de la mijlocul anului trecut, suntem la peste un an distanţă de la acest moment şi M6 nu are nici acum contract semnat, deşi licitaţia este lansată din martie 2019. Investiţia ar fi fost un real beneficiu pentru locuitorii Capitalei, precum şi pentru turişti, care ar fi beneficiat de servicii de transport moderne către şi dinspre Aeroportul Internaţional Otopeni. ”, consideră Corina Crețu.

Comentarii

loading...