Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Iulian Budușan

Actualizat: 04.12.2017 - 12:19

Service-urile auto din România vor să angajeze muncitori chinezi

Iulian Budușan

Actualizat: 04.12.2017 - 12:19

 

Asociația a trimis Ambasadei Chinei o propunere de colaborare și anunță că vrea un proiect-pilot pentru 80 de angajați chinezi. ASSAI anunță că oferă salarii de 250-300 euro net/lună pentru angajații din spălătorii și 500 - 800 euro net/lună pentru angajații service-urilor, plus cazare și hrană

Asociația Service-urilor arată că industria de reparații auto din România se confruntă de peste cinci ani cu un deficit în creștere de forță de muncă pregătită în acest domeniu, având în vedere că parcul auto este de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani.

Reprezentanții asociației mai spun că în multe situații, salariile solicitate de muncitorii români depășesc posibilitățile patronilor de service, acuzând "angajații cu experiență" ca "au ajuns să șantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forță de muncă pregătita în acest domeniu și nu acceptă salarii sub 1000 - 1400 de euro net".

 

Patronii de service-uri reuniți în asociație mai arată că mulți angajați calificați pleacă din România să muncească pe bani mai mulți în țări precum Olanda, Anglia, Irlanda sau Italia".

Șomajul voluntar în rândul tinerilor și lipsa școlilor profesionale sunt alte două cauze pentru această criză a forței de muncă, ASSAI arătând că "în spiul european, doar Italia depășește România din punct de vedere al șomajului voluntar în rândul tinerilor".

Asociația mai arată și că înființarea de ateliere de reparații clandestine afectează piața, generând evaziune fiscală.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine