Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Românii aleg parcurile în locul mall-urilor

Numărul vizitatorilor-consumatori din centrele comerciale fizice va rămâne în continuare scăzut. Românii vor ieşi acum mai des în parcuri, vor face mai mult sport şi vor prefera vacanţele în ţară, în locul celor în străinătate, din cauza Covid-19.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 16.06.2020 - 14:18

Ei vor evita mall-urile, restaurantele sau cinematografele, arată un studiu publicat de Cushman & Wakefield Echinox. Odată cu ridicarea treptată a restricţiilor, după 15 mai, principalele activităţi pe care românii doresc să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanţelor în România (26%) şi activităţile sportive în aer liber (25%).

Urmează, pe lista preferinţelor, participarea la evenimentele culturale (17%), antrenamentele la sala de fitness (15%) şi vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).

La polul opus, principalele activităţi care vor fi realizate mai rar sunt ieşitul la masă, în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%) şi mersul la cinema (45%).

Vedem în aceste modificări de comportament şi sectoarele de comerţ şi industria entertainmentului care se vor remodela. Aceasta pentru că, în prezent, există o reticenţă faţă de comerţul fizic, fapt care duce la concluzia că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar este de aşteptat "o creştere a numărului de produse şi implicit a bonului mediu de consum, la fiecare vizită de cumpărături".

Românii erau mari consumatori de centre comerciale. 30% spun că obişnuiau să meargă cel puţin o dată pe săptămână la mall, pentru a lua masa, iar 18% vizitau mall-urile cel puţin o dată pe săptămână, pentru cumpărături de articole vestimentare.

 

Comportament schimbat

Acum, comportamentul se va schimba, cel puţin pe termen scurt, pe fondul tendinţei de evitare a spaţiilor aglomerate, cât şi ca urmare a constrângerilor economice.

Iar perioada de izolare a crescut ponderea consumatorilor prin e-commerce. Retailerii din această categorie vor căuta să-şi menţină clienţii şi cota de piaţă.

Bogdan Marcu, de la Cushman & Wakefield Echinox, crede că, "înn ciuda faptului că multe din cumpărături s-au concentrat în mediul online, oamenii vor îmbrăţişa redeschiderea centrelor comerciale, atât pentru experienţa de shopping, cât şi pentru numeroasele activităţi sociale pe care centrele comerciale le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala acestuia".

Comentarii