Coca-Cola a raportat luni un profit și venituri trimestriale care au depășit așteptările analiștilor, alimentate de creșterile de preț și de cererea mai mare pentru băuturile sale.
Acțiunile companiei au crescut cu mai puțin de 1% în tranzacțiile de dimineață, transmite CNBC.
Iată ce a raportat Coca-Cola în comparație cu ceea ce aștepta Wall Street, pe baza unui sondaj realizat de Refinitiv în rândul analiștilor:
Câștiguri pe acțiune: 68 de cenți ajustat față de 64 de cenți așteptat.
Venituri: 10,96 miliarde de dolari ajustate față de 10,8 miliarde de dolari așteptate.
Compania a raportat pentru primul trimestru un venit net atribuibil acționarilor de 3,11 miliarde de dolari, sau 72 de cenți pe acțiune, în creștere față de 2,78 miliarde de dolari, sau 64 de cenți pe acțiune, cu un an mai devreme.
Excluzând cheltuielile de restructurare, anumite chestiuni fiscale și alte elemente, gigantul băuturilor a câștigat 68 de cenți pe acțiune.
Vânzările nete au crescut cu 5%, la 10,98 miliarde de dolari. Veniturile organice, care elimină impactul achizițiilor și al cesionărilor, au urcat cu 12% în trimestru, în mare parte datorită creșterii prețurilor la băuturile Coca-Cola.
La fel ca multe companii, Coca-Cola a crescut prețurile pentru a atenua impactul inflației. Cea mai mare parte a creșterilor de prețuri din primul trimestru au fost implementate anul trecut, deși directorii au declarat că societatea a mai majorat prețurile în segmentele operaționale în primele trei luni ale anului.
Dar prețurile mai mari au avut un efect atenuat asupra cererii de băuturi Coca-Cola.
Volumul unitar de cutii al companiei, care exclude impactul prețurilor și al modificărilor valutare, a crescut cu 3% în trimestru. Volumul în America de Nord a rămas stabil, în timp ce în Europa, Orientul Mijlociu și Africa a scăzut cu 3%. Dar cererea a fost puternică în America Latină și în regiunea Asia-Pacific.
Coca-Cola a raportat o creștere de 3% a volumului pentru unitatea sa de băuturi răcoritoare spumante.
Divizia de apă, sport, cafea și ceai a companiei a înregistrat o creștere a volumului de 4%, alimentată de cererea puternică pentru cafeaua și apa îmbuteliată. Divizia de cafea a Coca-Cola a raportat o creștere a volumului său cu 9%, în timp ce volumul diviziei de apă a crescut cu 5%.
Cutremurul din Turcia a afectat cererea pentru ceaiul său, al cărui volum a scăzut cu 3% în acest trimestru. Volumul băuturilor sale sportive, care includ Bodyarmor și Powerade, a scăzut de asemenea.
Volumul pentru unitatea de sucuri, produse lactate și băuturi pe bază de plante a Coca-Cola a rămas stabil. Suspendarea activității sale din Rusia a compensat punctele luminoase, cum ar fi vânzările puternice pentru marca sa de lactate Fairlife în SUA.
Compania și-a reiterat previziunile anterioare pentru 2023. Ea preconizează o creștere organică a veniturilor de 7% până la 8% și o creștere a profitului comparabil pe acțiune de 4% până la 5% pentru 2023.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!