10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăEconomiePlan de acțiune în 3 pași pentru creșterea vânzărilor în magazinul tău...

Plan de acțiune în 3 pași pentru creșterea vânzărilor în magazinul tău online

Între strategia ta de marketing și vânzările generate în magazinul tău online există o legătură strânsă. Cu cât vei alege să te implici mai mult, cu atât magazinul tău va avea mai mult succes.

De ce ai nevoie de marketing pentru a vinde?

Pe scurt, pentru că obiectivul unei strategii de marketing este să poziționeze mesajul business-ului tău în fața publicului țintă, să-i stârnească interesul și să îl convingă să cumpere produsele tale.

Dar cum poți face acest lucru?

Citește în continuare și descoperă 3 pași de marketing care vor crește rapid numărul vânzărilor în magazinul tău și îți vor duce business-ul la un nou nivel.

 

Sales Funnel: Înțelege călătoria clientului către produsele tale
 

Să zicem că ai cel mai bun produs de pe piață, la cel mai bun preț. Dar nimeni nu știe că exiști și că ai produsul acesta grozav de care chiar au nevoie.

Ce se întâmplă? Exact, nicio vânzare!

Drept urmare, este esențial să îți gândești strategia de vânzare după structura unui sales funnel.

Iata cum ar putea să arate călătoria clientului în magazinul tău:

 

●     Conștientizare [brand/ produs] – clientul află de tine prin reclame (Facebook & Google Ads, recomandări, influenceri etc.).

●     Interes [produs] – clientul este interesat de produsul tău și vrea să afle mai multe.

●     Evaluare [brand/ produs] – clientul analizează detaliile, prețul, avantajele și beneficiile produsului, dar și magazinul, ca brand.

●     Angajament – produsul întrunește standardele clientului, răspunde nevoilor sale și este adăugat în coșul de cumpărături;

●     Vânzare – momentul magic, check-out-ul!

 

Știu, sună ușor și linear, dar în practică lucrurile sunt mai haotice.

 

Așadar, îți recomand să ai în vedere următoarele aspecte:

 

●     Creează reclame captivante, specifice, care să rezolve o problemă/nevoie: folosește propoziții scurte, punctează beneficiul principal, fii diferit;

●     Landing page-ul în care atragi vizitatorii este aerisit, pozele sunt relevante, descrierile complete, iar prețurile vizibile;

 

Iar acum, haide să-ți arăt cum să vinzi.

1. Elimină obiecțiile clientului
 

●     Se teme că își va cheltui toți banii pe un produs slab? Arată-i clientului de ce produsele tale sunt mai bune decât alte produse similare din piață.

●     Se teme că produsul îi va consuma prea mult timp și energie? Arată-i clientului cum poate produsul tău să-i rezolve problemele, să-i ușureze activitatea și să îl ajute să câștige mai mult timp pentru el și pentru cei la care ține.

●     Crede că îl vei lăsa cu ochii-n soare (lipsă serviciu de asistență clienți)? Comunică-i clientului faptul că are la dispoziție o echipă de serviciu clienți formată din oameni prietenoși, și deschiși să îi ofere tot sprijinul pe durata procesului de achiziție, dar și după finalizarea comenzii.

 

Comunică răspunsul la obiecțiile clienților prin: 

– Descrierea de produs

– Email marketing

– Testimoniale din partea clienților (afișează-le pe home page, în paginile de produs, în coșul de cumpărături etc., în platforma Gomag poți face toate aceste setări foarte simplu.)

– Colaborări cu influenceri (articole, postări în social media, video-uri)

 

2. Întreține relația cu urmăritorii tăi pe rețelele de socializare
 

Știai că, în cazul Instagram, 70% din activitatea utilizatorilor platformei se desfășoară în Stories?

Așadar, fii și tu activ și postează informații utile despre beneficiile și avantajele produselor tale către cei care deja te urmăresc. Astfel, ai șanse mai mari să îi transformi în clienți loiali.

Bineînțeles, nu te poți baza exclusiv pe postări organice.

Gândește și stabilește un buget de promovare și prin Facebook/ Instagram/ LinkedIn Ads și Google Ads. Analizează rezultatele și ajustează bugetele în funcție de rezultatele tale.

 

3. SEO onsite și offsite
 

Optimizarea pentru motoarele de căutare reprezintă pentru mulți antreprenori și oameni de marketing o latură destul de intimidantă a marketingului.

Dar, pe cât este de intimidantă, pe atât de multe rezultate poate aduce pe termen lung.

Câteva aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când vrei să faci conținut optimizat din punct de vedere SEO

●     Creează conținut care să răspundă nevoilor specifice ale publicului tău (blog magazin + atragere backlink-uri de pe alte site-uri/ bloguri);

●     Adaugă metas, tag-uri H1, H2 etc., înainte de postarea materialelor în magazin și blog;

●     Optimizează imaginile pentru site-ul tău;

●     Oferă informații aprofundate pe subiecte de interes, bine documentate;

●     Adaugă link-uri către alte pagini și materiale din site-ul tău care ar putea fi de interes pentru vizitator.

 

Important!

Asigură-te că faci aceste acțiuni și pentru secțiunile/ categoriile/ produsele din magazinul tău.

De exemplu, platforma Gomag îți pune la dispoziție instrumentele necesare pentru a-ți optimiza magazinul din punct de vedere SEO, pentru a atrage mai mult trafic și, implicit, mai multe vânzări.

Ești pregătit să vinzi mai mult? Perfect!

Aplică sfaturile de mai sus și creează o strategie de marketing puternică, orientată spre clienți, care să te ajute să vinzi mai mult, în mod corect și eficient.

 

Sursa foto: gomag.ro

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă