6 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăEconomieRomânia va avea o nouă vamă fluvială cu Ucraina, la Isaccea-Orlovka

România va avea o nouă vamă fluvială cu Ucraina, la Isaccea-Orlovka

Construcțiile și amenajările au fost finalizate pe ambele maluri ale Dunării. Suprafaţa pe care e amenajat punctul de trecere de pe malul românesc este de 13,9 hectare, investițiile fiind cifrate la 12 milioane de euro.

Ambasadorul Ucrainei în România, Oleksandr Bankov, a fost în vizită la Galați pentru a discuta despre momentul începerii curselor de transport de mărfuri și pasageri cu conducerea companiei de navigație Navrom SA Galați, firmă care asigură traversarea Dunării cu nave de Ro-Ro, bacuri care transportă și autovehicule de mărfuri și autoturisme. Potrivit ambasadorului Ucrainei, prin deschiderea acestei căi de comunicație creează noi oportunități de afaceri, dar facilitează și contacte „people to people” transfrontaliere.

„Avem un proiect dezvoltat și realizat de Navrom și de o companie ucraineană. Este un punct de trecere internațional cu bacul de la Orlovka la -Isaccea, în județul Tulcea. E un proiect pe care îl considerăm a fi o nouă cale de acces, nu numai pentru mediul de afaceri, ci și pentru a facilita contacte umane, people to people, pentru a-i aduce mai aproape pe cei din Ucraina cu prieteni români. (…) Este un proiect bilateral, care a fost dezvoltat de ambele state, dar se realizează de către companii private – Navrom, din partea României, și o companie privată din Regiunea Odessa din Ucraina, dar cu implicarea celor două state, pentru că, de fapt, decizia de a crea un punct de trecere internațional fluvial a fost a celor două guverne, printr-un acord al celor două guverne, din Ucraina și România”, ne-a declarat ambasadorul Ucrainei. Întrebat când va fi inaugurat noul punct vamal, pentru că lucrările de construcție și amenajări au fost finalizate, ambasadorul Ucrainei a spus că se află în vizită la Galați pentru a discuta aceste detalii cu conducerea Navrom. „Asta vreau să discut cu conducerea Navrom. Nu am detalii și de aceea chiar scopul acestei vizite a fost de a discuta, pentru a identifica termeni reali despre inaugurarea acestei căi de trecere”, a spus Oleksandr Bankov.

 

Peste două decenii de demersuri diplomatice

În luna aprilie, Guvernul României a aprobat o hotărâre privind deschiderea Punctului Internațional de Trecere a Frontierei de Stat între România și Ucraina pentru comunicație de pasageri și marfă în regim de bac și pietonal între localitățile Isaccea din România și Orlovka (Cartal), din Raionul Reni, din Ucraina. Este un proiect de care se vorbește de peste 20 de ani. În februarie 2010, Consiliul Local Isaccea s-a asociat cu firma MBS  din București, pentru o perioadă de 49 de ani, firma urmând să construiască edificiile noului punct internaţional de trecere, respectiv clădirile care vor găzdui Vama şi Poliţia de Frontieră, dar şi un hotel şi un restaurant. Suprafaţa pe care este amenajat punctul de trecere de pe malul românesc este de 13,9 hectare.

Investiţiile sunt estimate la 12 milioane de euro. În 2011, proiectul a obţinut şi susţinerea consiliului Euroregiunii Dunărea de Jos. După ce şi-au dat acordul în legătură cu înfiinţarea noului punct vamal ministerele Afacerilor Externe din România, Ucraina şi Republica Moldova şi a fost obţinut şi avizul Uniunii Europene, Guvernul a aprobat, în octombrie 2012,  un memorandum referitor la „încheierea unui acord cu partea ucrainea-nă privind deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene pentru pasageri şi marfă în regim rutier (bac) tip RO-RO între Isaccea (România)-Orlovca (Ucraina)“. Acordul de cooperare între guvernele României și Ucrainei pentru înfiinţarea noului punct de trecere a frontierei a fost semnat la Kiev pe 28 mai 2015 şi la Bucureşti pe 5 iunie 2015.

 

Mic trafic de frontieră, Tulcea-Ismail și Galați-Reni

Deschiderea noului punct vamal creează noi premise pentru dezvoltarea micului trafic de frontieră și pe sectorul dintre Galați și Reni (Ucraina), fiind posibilă chiar înființarea unor curse cu nave de pasageri între cele două porturi la Dunăre.

„În ceea ce privește micul trafic de frontieră, este o altă perspectivă și o altă posibilitate, mai ales pentru contacte umane. Avem în discuție posibilitatea reluării traficului care a existat între Tulcea și Ismail, pe care îl putem considera și pentru această zonă, Galați-Reni, folosind chiar mijloacele de transport fluviale. Din punctul de vedere al infrastructurii, există la noi, și la Reni, dar și la Ismail, puncte internaționale de trecere a frontierei care au program de funcționare permanentă. Dar aceste lucruri trebuie analizate de instituții abilitate din  ambele părți, pentru că necesită și alocarea unor fonduri, dar și resurse umane”, a mai adăugat ambasadorul Ucrainei la București.

Cele mai citite

Sfaturi esențiale pentru închirierea unei mașini în UE: Ce recomandă Centrul European al Consumatorilor

Orice neclaritate privind clauzele contractuale trebuie soluționată, înainte de semnarea contractului de închiriere Centrul European al Consumatorilor din România a publicat o serie de recomandări...

Parlamentul din Peru anchetează înființarea unei rețele de prostituție chiar de unul din foștii săi responsabili

Parlamentul peruan îl va convoca joi pe unul dintre foştii săi responsabili, suspectat că ar fi înfiinţat o reţea de prostituţie în interiorul adunării...

Zimbrul renaște în Munții României, după mai bine de două secole de absență

Reintroducerea zimbrilor în pădurile din România marchează o reușită importantă în conservarea naturii Zimbrul, unul dintre cele mai emblematice animale sălbatice ale Europei, a revenit...
Ultima oră
Pe aceeași temă