Consiliul Concurenţei a lansat „Monitorul preţurilor carburanţilor”. Este o platformă online, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de marii benzinari. Scopul principal, spune preşedintele de la Concurenţă, Bogdan Chiriţoiu, este ieftinirea produselor.
Monitorul e valabil atât ca aplicaţie web, cât şi ca aplicaţie mobilă (pe sistemele de operare IOS şi Android). Aplicaţia poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile la carburanţii standard şi premium (benzină şi motorină), practicate la OMV Petrom, Mol, Rompetrol, Lukoil, Socar şi Gazprom, în întreaga ţară.
Chiriţoiu arată că clienţii pot accesa „gratuit comparatorul de preţuri” şi „pot afla care sunt cele mai apropiate benzinării, localizarea geografică şi serviciile oferite de acestea, precum şi preţurile practicate”.
Presiune în jos, pe preţuri
Şoferii pot astfel să aleagă, având la dispoziţie informaţii cu privire la oferta existentă pe piaţă în aria lor geografică. Astfel, se va stimula concurenţa, atât prin preţ, „cât şi prin serviciile oferite de companiile implicate în comercializarea cu amănuntul a carburanţilor auto”, spune reprezentantul Concurenţei.
Scopul principal este uniformizarea preţurilor la un nivel mic. La sfârşitul lunii decembrie a anului 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract în valoare de 1,42 milioane de lei, cu firma Maguay, pentru realizarea aplicaţiei.
Consiliului Concurenţei lucrează în prezent şi la o analiză a piaţei carburanţilor, care a fost lansată după ce preţul benzinei şi motorinei în România, fără taxe, a depăşit media europeană. În urma anchetei, care va fi gata în perioada următoare, autoritatea va veni cu recomandări pentru creşterea concurenţei de pe piaţa carburanţilor.
A doua parte a proiectului, legată de preţurile produselor alimentare, va fi lansată în luna septembrie a acestui an. În luna noiembrie a anului 2016, Consiliul Concurenţei lansase proiectul-pilot www.monitorulpreturilor.info, accesibil pentru Bucureşti şi Ilfov, conform Agerpres.