În conformitate cu art. 1 punctul 2, din decizia nr. 2832/29.4.2020, emisă de Comisia Europeană, România este autorizată, până la data de 31 mai 2020, să acorde următoarele derogări de la aplicarea articolului 6, alineatul (1), a articolului 7 şi a articolului 8 alineatele (2) şi (6), din Regulamentul (CE) nr. 561/2006, în ceea ce priveşte conducătorii auto implicaţi în transportul de mărfuri:
• creşterea de la 9 la 11 ore a timpului de conducere zilnic maxim admisibil;
• creşterea până la cinci ore şi jumătate a perioadei maxime de conducere după care este necesară o pauză de 45 de minute;
• reducerea perioadei minime admisibile de repaus zilnic de la 11 la 9 ore;
• amânarea perioadelor de repaus săptămânal, astfel încât fiecare astfel de perioada să poată să înceapă cel târziu la sfârşitul a şapte perioade de 24 de ore de la sfârşitul perioadei de repaus săptămânal precedente, informează Revista Tranzit.