10 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăEconomieIndustria din România produce din nou mașini de luptă

Industria din România produce din nou mașini de luptă

O fabrică de la Bacău care aparține companiei israeliene Elbit a produs și a livrat deja primele 30 de turele destinate tunurilor de calibrul 30 de milimetri, a declarat, la Bacău, Boaz Cohen, senior – vicepreşedinte al companiei Elbit Systems Land, răspunzând la o întrebare a ziarului „România liberă”.

Reprezentanții grupului Elbit au prezentat această situație în fața unui grup restrâns de jurnaliști, care au avut acces, timp de o zi, în cele două fabrici de la Bacău ale companiei Elbit. Ambele fabrici produc tehnologie militară și beneficiază, din acest motiv, de măsuri de protecție speciale, inclusiv strada pe care se află acestea fiind securizată. Una dintre fabrici, denumită A-E Electronics, produce componente electronice, iar cealaltă fabrică, denumită ELMET International, produce componente mecanice, printre care se numără mortiere și turele pentru tunuri.

Mortierele ar urma să echipeze un lot de vehicule MLI 84 M (mașini de luptă ale infanteriei), care se produc în România, pe baza unui contract care ar urma să fie semnat de reprezentanți ai Ministerului Apărării Naționale (MApN) în această săptămână.

La rândul lor, turelele se produc pentru acel lot de transportoare Piranha 5 care vor fi asamblate la Uzina Mecanică București. 30 de turele au fost deja trimise de la Bacău la București iar alte 32 de turele ar urma să fie livrate în anul 2020.

După cum anunțase, acum câteva zile, noul ministru al Apărării, primul lot de 36 de vehicule blindate Piranha 5 va fi livrat Armatei Române până la sfârşitul lunii februarie 2020.

“Avem un nou angajament, un nou masterplan care urmează să se finalizeze cu livrarea primului lot de 36 de vehicule blindate anul viitor în luna februarie. Ca atare, îndată ce vom avea acest prim lot recepţionat, se resetează întreg programul şi urmează să se deruleze pe fazele pe care le-au prezentat cei de la compania GD” (General Dynamics), a declarat ministrul Apărării, generalul (r) Nicolae Ciucă. Ministrul a făcut această declarație cu prilejul ceremoniei de inaugurare a capacităţii de producţie a transportoarelor Piranha 5 de la Uzina Mecanică Bucureşti.

Transportoarele Piranha 5 au fost contractate în ianuarie 2018 pentru suma totală de circa 895 de milioane de euro de la General Dynamics, care deţin şi o capacitate de producţie în Elveţia. Contractul se referă la fabricarea și la achiziţia a 227 de transportoare Piranha 5, dintre care o parte vor fi asamblate la Uzina Mecanică București și vor avea componente produse în Romania.

Pe de altă parte, în fața jurnaliștilor sosiți la Bacău, Ionuţ Gavriliu, general manager al fabricii Elmet Internaţional, a precizat că întreprinderea pe care o conduce are deja clienți pe mai multe continente. “Avem peste 20 de clienţi în întreaga lume. Livrăm produse în Europa, Statele Unite ale Americii, America de Sud, Israel. Suntem foarte mândri că în sfârşit putem produce şi pentru România”, a subliniat Ionuț Gavriliu.

El ne-a dezvăluit și faptul că, special pentru comenzile care vor fi livrate în România, fabrica Elmet International a sporit numărul de angajați, dar a evitat să spună câți dintre angajați lucrează pentru programe militare ale României.

Tot pentru a-și realiza noile contracte, fabrica Elmet International s-a dotat, printre altele, cu patru mașini de frezat ultramoderne, care au costat, fiecare, circa 1,5 milioane de dolari. Beneficiarul acestor contracte este confidențial.

“Majoritatea materialului pe care îl folosim provine din industria autohtonă. Avem, pe orizontală, colaborare cu foarte mulţi subcontractori, companii româneşti, unele care şi-au cumpărat maşini cu comandă numerică dedicate exclusiv pentru colaborarea cu noi”, a precizat Ionuț Gavriliu.

La realizarea acestor contracte militare participă și o altă fabrică de înaltă tehnologie, aflată la Măgurele (județul Ilfov), care aparține, de asemenea, grupului israelian Elbit. Aceste fabrici au lucrat și pentru programe destinate Forțelor Aeriene Române, cel mai cunoscut fiind cel prin care s-au modernizat un număr de 110 avioane MiG 21, rezultând modelul MiG 21 LanceR.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Inovație pe piața muncii: munca fără contract

Ministerul Muncii a anunţat că orice persoană cu vârsta de cel puţin 16 ani va putea să câştige bani în plus. Va putea face...

Protejarea pădurilor din Ilfov este piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov

Înscrisă ca amendamente la noul Cod Silvic, protejarea pădurilor din Ilfov împotriva exploatărilor comerciale, piatra de temelie a viitoarei Centuri Verzi București-Ilfov, a fost...

Dosar de corupție la nivel înalt în Rusia: unul din adjuncții ministrului rus al apărării a fost arestat

Un adjunct al ministrului rus al apărării, Timur Ivanov, a fost arestat pentru presupusă corupţie, a anunţat marţi Comitetul de Anchetă rus, notează AFP,...
Ultima oră
Pe aceeași temă