EBITDA ajustată a crescut pentru al treilea trimestru consecutiv, ajungând la 36,1 milioane euro, ceea ce reprezintă un avans de 21,1% faţă de trimestrul anterior.
”Din cauza efectelor punctuale din T3 2018, comparaţia de la an la an arată o scădere de 12,4%, determinată în special de impactul financiar excepţional al unei tranzacţii imobiliare semnificative care a avut loc anul trecut. Acest rezultat a fost înregistrat în ciuda competiţiei puternice de pe piaţă”, se arată în comunicat.
Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania în T3 2019 au continuat tendinţa de creştere care a debutat în trimestrul anterior, ajungând la 243,5 milioane euro, ceea ce reprezintă un avans de 7,4% faţă de perioada similară a anului trecut.
”Veniturile din serviciile fixe în T3 2019 au fost de 56,4 milioane euro, în scădere cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, care au fost compensate parţial de creşterea cu 2,1% a veniturilor din serviciile TV”, se arată în comunicat.
Utilizatorii serviciilor de voce fixă (inclusiv FMC) au ajuns la 2,1 milioane la sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2019, în scădere cu 0,9% faţă de perioada similară a anului trecut, ca urmare a declinului continuu al numărului de abonaţi pentru serviciile tradiţionale de voce fixă.
Segmentul de TV a înregistrat o creştere a ARPU de peste 5% de la un an la altul, ceea ce a compensat scăderea uşoară a bazei de clienţi pentru aceste servicii, care a ajuns la 1,35 milioane de utilizatori în T3 2019. Acest rezultat confirmă apetitul consumatorilor pentru oferte TV centrate pe conţinut, potrivit companiei.
Evoluţia uşor negativă a numărului de utilizatori pentru serviciile broadband, care a ajuns la 1,07 milioane în T3 2019, a fost compensată de un ARPU mai mare aferent perioadei de raportare, ceea ce a dus la venituri stabile din serviciile broadband de la un an la altul.
În România, principalii competitori ai Telekom sunt Orange, Vodafone şi Digi Mobil.