Acţiunea judiciară începe la patru ani de la izbucnirea scandalului, în septembrie 2015.
Germania permite doar de anul trecut procesele colective. În cazurile Volkswagen, cei aproximativ 470.000 de reclamanţi individuali sunt reprezentaţi de Federaţia asociaţiilor de consumatori din Germania (VZBV).
„Suntem de părere că Volkswagen -a păcălit pe clienţi şi acum trebuie să suporte consecinţele”, a afirmat şeful VZBV, Klaus Mueller.
Producătorul auto a argumentat că cei care au achiziţionat vehiculele nu au suferit deloc pagube deoarece acestea pot fi conduse şi sunt sigure.
Plângerea vizează vehiculele cu motoare diesel de tip EA 189, iar obiectivul este de a stabili că cei care au achiziţionat maşini VW au fost în mod intenţionat lezaţi în urma folosirii de către producătorul auto a unui soft pentru a eluda standardele de emisii poluante, a informat recent VZBV. Instituţia vrea să obţină compensaţii pentru proprietarii de maşini diesel VW care nu sunt atât de prietenoase cu mediul cum susţinea grupul auto atunci când consumatorii au făcut achiziţia.
Săptămâna trecută, procurorii germani i-au acuzat pe directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, şi preşedintele Hans Dieter Poetsch, de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor.
Cei doi, alături de fostul director general Martin Winterkorn, sunt acuzaţi că în mod intenţionat nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Diess susţine că directorul general nuvolkswagen, audi, skoda, ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare şi şi-a efectuat în continuare atribuţiile.
Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el le-a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.
După ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.
Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.