Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

GALERIE FOTO Cum arată podurile și tunelurile SF care vor fi date în curând în folosință în Transilvania

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA va da în curând în folosință un pod demn de firmele SF și tunelurile Sighișoara și Daneș, care se află pe traseul românesc al Coridorului IV feroviar.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 22.05.2018 - 15:11

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, i-a convocat pe teren pe toţi reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă pentru a verifica împreună evoluţia lucrărilor pe şantierele operaţionale de pe traseul Sighişoara - Simeria (173,47 km).

Ion Gavrilă le-a cerut constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu o mobilizare mai bună pe şantiere pentru a se încadra în graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi i-a solicitat ca în luna iulie să finalizeze lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, termen pe care reprezentantul FCC Azvi a anunţat că-l va respecta.

Podul feroviar în formă de arc cu o deschidere de 125 m, situat între Sighişoara şi Aţel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m).

Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara - Aţel.

Detalii tehnice

Pod în formă de arc, km 299+720 - pod de cale ferata dublă peste râul Târnava Mare

◘ deschidere - 125 m;

◘ lungime - 134,6 m;

◘ constructie noua înaintea tunelului Sighişoara, între gara Sighişoara şi tunelul Sighişoara

Tunelul Sighişoara - amplasat între staţiile CF Sighişoara şi Daneş, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei părţi distincte, particularizate prin metoda de execuţie:

◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930);

◘ tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 – 300+255);

◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m (km 300+255 – 300+311).

Tunelul Daneş - amplasat între km 301+543 si km 302+512. Tunelul este construit printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parţi distincte, particularizate prin metodele de execuţie:

◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m, între km 301+543 - 301+563;

◘ tunel natural, cu lungimea de 862 m, între km 301+563 – 302+425;

◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 87 m, între km 302+425 – 302+512.

Tunelurile s-au realizat la adăpostul unor incinte de piloţi de diametru mare, care au asigurat condiţii pentru realizarea portalelor de acces şi a structurii tunelului, până la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare în subteran pe toată sectiunea tunelului, parţial sub protecţie de umbrele de micropiloţi şi/sau consolidarea frontului cu ancore de fibră de sticlă.

Comentarii

loading...