18 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăEconomieGALERIE FOTO Cum arată podurile și tunelurile SF care vor fi date...

GALERIE FOTO Cum arată podurile și tunelurile SF care vor fi date în curând în folosință în Transilvania

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, i-a convocat pe teren pe toţi reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă pentru a verifica împreună evoluţia lucrărilor pe şantierele operaţionale de pe traseul Sighişoara – Simeria (173,47 km).

Ion Gavrilă le-a cerut constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu o mobilizare mai bună pe şantiere pentru a se încadra în graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi i-a solicitat ca în luna iulie să finalizeze lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, termen pe care reprezentantul FCC Azvi a anunţat că-l va respecta.

Podul feroviar în formă de arc cu o deschidere de 125 m, situat între Sighişoara şi Aţel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m).

Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel.

Detalii tehnice

Pod în formă de arc, km 299+720 – pod de cale ferata dublă peste râul Târnava Mare

◘ deschidere – 125 m;

◘ lungime – 134,6 m;

◘ constructie noua înaintea tunelului Sighişoara, între gara Sighişoara şi tunelul Sighişoara

Tunelul Sighişoara – amplasat între staţiile CF Sighişoara şi Daneş, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei părţi distincte, particularizate prin metoda de execuţie:

◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 – 299+930);

◘ tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 – 300+255);

◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m (km 300+255 – 300+311).

Tunelul Daneş – amplasat între km 301+543 si km 302+512. Tunelul este construit printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parţi distincte, particularizate prin metodele de execuţie:

◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m, între km 301+543 – 301+563;

◘ tunel natural, cu lungimea de 862 m, între km 301+563 – 302+425;

◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 87 m, între km 302+425 – 302+512.

Tunelurile s-au realizat la adăpostul unor incinte de piloţi de diametru mare, care au asigurat condiţii pentru realizarea portalelor de acces şi a structurii tunelului, până la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare în subteran pe toată sectiunea tunelului, parţial sub protecţie de umbrele de micropiloţi şi/sau consolidarea frontului cu ancore de fibră de sticlă.

Cele mai citite

Vopsirea auto profesională. Etapele procesului de vopsire pas cu pas

Vopsirea auto profesională este un proces complex și meticulos, care implică mai multe etape distincte pentru a obține un finisaj impecabil și durabil. În...

Adrian Oianu, fost consilier local PNL, s-a înscris în PER și face echipă cu Dan Podaru

Fostul consilier local al sectorului 1 din partea PNL Adrian Oianu s-a înscris în Partidul Ecologist Român și va face echipă cu candidatul acestei...

Scandalul Sanimed/Hideg: Dezvăluiri, Denunțuri și Dinamica Justiției în România

Recentele dezvăluiri din presă, generate de denunțul spontan al omului de afaceri Cătălin Hideg împotriva unei prestigioase case de avocatură din România, precum și...
Ultima oră
Pe aceeași temă