Primul episod al celei de-a patra serii din „Mad Men”/„Nebunii de pe Madison Avenue” a adunat duminică 2,9 milioane de spectatori în SUA, cea mai mare cifră înregistrată până acum de această producţie.
„Cine este Don Draper?” este întrebarea care deschide primul episod al seriei a patra din „Mad Men/Nebunii de pe Madison Avenue”, serialul difuzat până în iunie de TVR1. Însă gluma poate fi înţeleasă doar de cei care au urmărit toate cele trei serii anterioare, pătrunzând în secretele ascunse ale personajului şi în psihologia sa bizară.
Serial-cult despre societatea americană a anilor’60
În cei trei ani de când a început difuzarea lui, „Mad Men” a devenit un serial-cult. Serialul a fascinat prin perspectiva, neobişnuit de realistă pentru un serial, pe care o aruncă asupra lumii publicităţii din anii ’60 şi nu numai a publicităţii, ci şi a relaţiilor dintre bărbaţii şi femeile acelor timpuri. Se face de asemenea o descriere sinceră a realităţilor sociale dintr-o perioadă aflată imediat înaintea revoluţiei din anii ’60 – astfel, în film se fumează foarte mult, peste tot şi aproape în orice context, se bea zdravăn, se fac remarce rasiste sau homofobe, femeile nu sfidează – pe faţă – bărbaţii, iar infidelităţile sunt la tot pasul.
Femei, bărbaţi şi infidelităţi
Serialul se învârte în jurul vieţii lui Don Draper (Jon Hamm), director artistic la o agenţie de publicitate de pe Madison Avenue, un bărbat misterios şi cinic, căsătorit cu Betty Draper (January Jones), o femeie cu aer de Marilyn Monroe; istoria cuplului include trei copii şi o mulţime de infidelităţi (din partea lui Don). Profesional, acesta trebuie să-şi apere poziţia în faţa lupilor tineri, cum e Pete Cambell (Vincent Kartheiser). Femeile din firmă prefigurează modelul de femeie independentă, dedicată profesiei, din deceniile ulterioare – Peggy Olson (Elisabeth Moss), de pildă, se luptă să ajungă, din secretara lui Draper, copywritter în firmă, iar administratorul firmei este o femeie dură, o mână de fier.
În toamnă, TVR1 încearcă să aducă seria a doua
Episodul difuzat duminică, a adunat 2,9 milioane de spectatori, faţă de 2,8 milioane spectatori cât a adunat primul episod al seriei a treia sau 1,52 milioane spectatori primul episod al sezonului al doilea; de asemenea, şi anul acesta serialul despre lumea publicităţii din anii ’60 va concura la secţiunea „Cea mai bună dramă” a premiilor Emmy, care vor fi decernate la sfârşitul lunii august. Dacă va câştiga, va fi pentru a treia oară consecutiv. În România, prima serie, conţinând 16 episoade, s-a încheiat pe 7 iunie şi a adunat, în medie, 1,1 puncte de rating, corespunzând la aproximativ 216.000 spectatori (conform statisticii trimise României Libere de postul public de televiziune). Serialul nu a fost ceea ce se numeşte un hit, dar şi-a creat, asemenea lui „Seinfeld”, fani români înfocaţi. TVR încearcă să aducă seria a doua pentru această toamnă.