Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Dacia cere TVA zero pentru mașinile noi

Vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, a propus joi, oficialilor din Ministerul de Finaţe să instituie TVA zero pentru achiziţia de maşini noi, pentru a stimula vânzările, informează Digi 24.

Share

Andra Mitu 0 comentarii

Actualizat: 21.05.2015 - 20:24

Vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, a propus joi, oficialilor din Ministerul de Finaţe să instituie TVA zero pentru achiziţia de maşini noi, pentru a stimula vânzările, informează Digi 24.

 Stroe a precizat că scutirea de TVA pentru vânzările de maşini noi ar fi un ajutor nu numai pentru cumpărători, ci şi pentru buget, deşi iniţial în visteria statului ar intra mai puţini bani. C

"Propune-ți, domnule, să vinzi 50.000 de mașini noi, fără TVA. Înseamnă niște locuri de muncă stabile, care înseamnă taxe, impozite, o serie de alte contribuții", a declarat Constantin Stroe.

În acest context, vicepreşedintele Dacia a subliniat că la fiecare maşină nouă de 10.000 de euro care iese pe poarta fabricii, statul ar pierde 2.400 de euro din Taxa pe Valoarea Adăugată neîncasată. Astfel, cumpărătorii ar avea de câştigat, mai les în condiţiile în care aceştia preferă să cumpere autoturisme vechi, mult mai ieftine.

Anul trecut, doar un sfert din cele 290.000 de maşini înmatriculate au fost noi.

În urmă cu o lună, oficialii Dacia au anunţat că iau în calcul mutarea producţie de la Mioveni în Maroc, dacă până în 2020 nu se construieşte autostrada Sibiu-Piteşti. Un drum rapid le-ar permite să-şi transporte mai repede maşinile peste graniţă, acolo unde se duce cea mai mare parte a producţiei de la Mioveni. Potrivit companiei, Dacia a contribuit cu 2,8% la Produsul Intern Brut al României şi cu 7,3% la exporturi. 

Citește totul despre:

Comentarii

loading...