După ce au verificat 24 de familii de motoare ale vehiculelor europene vândute începând cu 2014, ce reprezintă 28 de milioane de vehicule, Stellantis a ajuns la concluzia că acestea pot utiliza eFuel, fără nicio modificare a grupului de propulsie. Testele au fost efectuate folosind eFuels surogat furnizați de Aramco, una dintre cele mai importante companii integrate de energie și produse chimice din lume.
eFuel, obținut prin reacția CO2, captat fie direct din atmosferă, fie dintr-o instalație industrială, cu hidrogen regenerabil are potențialul de a reduce emisiile de dioxid de carbon de la vehiculele existente cu ardere internă cu cel puțin 70% pe baza ciclului de viață, în comparație cu combustibilii convenționali.
„Prioritatea noastră este furnizarea de mobilitate cu emisii zero pentru toți, cu accent pe electrificare, în timp ce colaborarea noastră cu Aramco este un pas important și complementar în această călătorie pentru flotele existente pe drum. Explorăm toate soluțiile pentru a ne consolida strategia ambițioasă de a deveni o companie cu zero emisii de carbon până în 2038. Combustibilii electronici introduși pot avea un impact masiv și aproape imediat asupra reducerii emisiilor de CO2 ale flotei de vehicule existente, oferind clienților noștri o soluție simplă și economică. opțiune eficientă de reducere a amprentei lor de carbon – una la fel de simplă precum alegerea unei alte pompe de combustibil la stație, fără nicio modificare suplimentară la vehiculele lor”, spune Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer Stellantis.
Stellantis își propune să-și înjumătățească amprenta de carbon până în 2030, evaluând valorile pentru 2021 și să obțină emisii zero de carbon net până în 2038. Stellantis estimează că utilizarea eFuels cu emisii scăzute de carbon în până la 28 de milioane din Vehiculele europene ar putea reduce până la 400 de milioane de tone de CO2 în Europa între 2025 și 2050.
Testarea eFuels de către Stellantis acoperă emisiile din țeavă de eșapament, capacitatea de pornire, puterea motorului, rezistența la fiabilitate, diluarea uleiului, rezervorul de combustibil, liniile și filtrele de combustibil, de asemenea ca performanță a combustibilului la temperaturi extrem de reci și calde.
Aramco lucrează în prezent la două fabrici de combustibili sintetici cu emisii scăzute de carbon. În Arabia Saudită, Aramco și ENOWA (Neom Energy and Water Company) produce de benzină sintetică pentru vehiculele ușoare de pasageri, iar Bilbao, Spania, Aramco și Repsol explorează producția de motorină sintetică cu emisii scăzute de carbon și combustibil pentru automobile și avioane.
În plus, Aramco lucrează cu echipe și competiții de sport cu motor pentru a testa și demonstra în continuare potențialul combustibilului cu emisii scăzute de carbon ca soluție introdusă pentru a reduce emisiile de carbon de la vehiculele cu motor cu ardere internă.