Idra, un producător italian de mașini de turnare a aluminiului și furnizor Tesla, a adăugat Ford, Hyundai și o companie europeană la baza sa de clienți, pe măsură ce mai mulți producători de automobile explorează această tehnică de fabricație.
Tesla a fost prima în utilizarea mașinilor de turnare masive, cunoscute și sub denumirea de „gigapresses”, pentru a realiza piese mari de caroserie, pentru a eficientiza producția și pentru a reduce munca chiar și a roboților.
Corpurile inferioare din față și din spate turnate de gigapresse sunt combinate cu pachete de baterii pentru a forma un șasiu din trei piese pentru vehiculele electrice cu baterie (BEV).
Un „gigapress 6.100”, care produce o forță de strângere de peste 6.000 de tone, cu marca Ford imprimată pe el, a fost asamblat și a fost testat în fabrica IDRA din Travalgiato, lângă Brescia, nordul Italiei, în cadrul unui eveniment din industrie organizat de companie. marți și miercuri.
O presă și mai mare, 9.000, cel mai mare și cel mai nou model IDRA – de dimensiunea unei case mici sau a unui teren de tenis – era testată în apropiere, dar fără ca numele clientului să fie imprimat pe ea.
O sursă apropiată, însă, a spus că va fi livrat grupului Hyundai, adăugând că atât el, cât și cel pentru Ford vor fi inițial utilizate doar în scopuri de cercetare și dezvoltare.
Sursa a spus că IDRA era, de asemenea, pe cale să semneze un contract de furnizare pentru două prese de 9.000 cu un producător auto premium din Europa, primul său contract cu un grup european.
Șase gigapresse devin acum standardul pentru o producție anuală de 500.000 de vehicule, a adăugat sursa.
IDRA a livrat deja 14 prese către Tesla, inclusiv două de 9.000 pentru producția mare de camioane cibernetice a Tesla la uzina sa din Austin, Texas, potrivit surselor și postărilor Tesla pe rețelele sociale.
IDRA a semnat până acum comenzi pentru 25 de prese, dintre care 21 sunt deja produse și livrate, inclusiv producătorilor de piese de top „Tier 1”.