Vânzările de mașini electrice în Europa au depășit pentru prima dată modelele diesel în decembrie. Șoferii continuă să aleagă vehicule subvenționate cu zero emisii în detrimentul celor care depind de combustibil.
Mai mult de o cincime dintre mașinile noi vândute pe 18 piețe europene, inclusiv Marea Britanie, erau alimentate cu baterii, potrivit datelor compilate pentru Financial Times. Datorită subvențiilor guvernamentale generoase din Germania și din alte părți, precum și reglementărilor stricte introduse în 2020.
Acestea obligă producătorii europeni să vândă mai multe vehicule cu emisii scăzute, vânzările de energie electrică au crescut constant.
Tendința s-a accelerat în ultimul trimestru al anului trecut, deoarece Tesla s-a dovedit mai capabilă decât concurenții săi să se adapteze la blocajele din lanțurile de aprovizionare cu semiconductori, furnizând numere record din 309.000 de mașini electrice.
Vânzările de mașini electrice a atins un nivel istoric în Europa
Producătorii de automobile europeni au impulsionat, de asemenea, vânzările de vehicule electrice în decembrie pentru a-și reduce amprenta de carbon la nivelul întregii flote și pentru a evita amenzile de la Bruxelles, după ce au acordat prioritate producției celor mai profitabile modele, în principal SUV-uri.
Drept urmare, 176.000 de vehicule electrice cu baterii au fost vândute în Europa de Vest în această lună, atingând un maxim istoric. Prin comparație, aproape 160.000 de motoare diesel au fost vândute luna trecută din 2021.
Volkswagen a înselat testele de emisii pentru motoarele deasel
Vânzările de mașini diesel au scăzut constant de când s-a descoperit că Volkswagen a înșelat testele de emisii pentru motoarele diesel instalate în vehicule de 11 milioane de dolari. La acel moment, modelele diesel reprezentau mai bine de jumătate din vehiculele livrate în cele 18 țări europene chestionate.
Marșul morții diesel se repetă din septembrie 2015, când „Dieselgate” a fost dezvăluit pentru prima dată, ceea ce a determinat VW să elaboreze primele planuri pentru ID.3 în 30 de zile de la dezvăluire. scandal”, a spus Schmidt.
Volkswagen însăși și-a menținut poziția de cel mai mare producător de vehicule electrice din Europa de Vest anul trecut, vânzând peste 310.000 de modele alimentate cu baterii în regiune în 2021, din 3,5 milioane în total.
În timp ce o serie de noi modele electrice au atras noi clienți, interzicerea vehiculelor diesel mai vechi în unele orașe și taxele mai mari la motorină pe piețele cheie au afectat și mai mult vânzările de mașini diesel, a adăugat Schmidt.