Acțiunile Zoom Video Communications Inc. au scăzut cu aproximativ 90% de la vârful pandemic din octombrie 2020.
Acțiunile au scăzut cu aproape 10% marți, după ce compania și-a redus previziunile de vânzări anuale și a înregistrat cea mai slabă creștere trimestrială, determinând cel puțin șase case de brokeraj să își reducă obiectivele de preț, notează Reuters.
Compania, care a devenit un nume cunoscut în timpul lock-down-urilor datorită popularității instrumentelor sale de videoconferință, încearcă să se reinventeze concentrându-se pe întreprinderi, cu produse precum serviciul de apelare în cloud Zoom Phone și oferta de găzduire a conferințelor Zoom Rooms.
Cu toate acestea, analiștii spun că orice redresare a afacerii este încă la câteva trimestre distanță, în condițiile în care creșterea unității online de bază încetinește, iar concurența cu Teams de la Microsoft Corp, Webex de la Cisco și Slack de la Salesforce devine acerbă.
„Zoom are un defect fundamental – a fost nevoie să cheltuiască mult pentru a păstra cota de piață. A cheltui pentru a se agăța de cota de piață, în loc să o crească”, a declarat analistul de acțiuni Hargreaves Lansdown, Sophie Lund-Yates.
Cheltuielile operaționale ale companiei au crescut cu 56% în al treilea trimestru, deoarece a cheltuit mai mult pentru dezvoltarea produselor și marketing. Marja sa operațională ajustată s-a micșorat la 34,6%, de la 39,1% cu un an înainte.
Unele case de brokeraj cred că achizițiile ar putea ajuta la relansarea creșterii la Zoom, dar directorul executiv Eric Yuan a declarat, în cadrul unei convorbiri telefonice ulterioare câștigurilor, că a continuat să vadă un control sporit al tranzacțiilor pentru noile afaceri.
„Jocul nu s-a terminat pentru ei, dar fără achiziții, aceasta este o cale de mai mulți ani pentru a reveni la o creștere mai mare”, a declarat analistul Ryan Koontz de la Needham & Co.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!