Circa 50.000 de trotinete electrice se vând anual în România, creşterea vânzărilor fiind mai mare cu 10% în ultimul an.
Vânzările de trotinete electrice au crescut, în ultimul an, cu aproximativ 10%, în România. În acelaşi timp, preţul mediu de vânzare per unitate a scăzut cu cel puţin 10%, în condiţiile ieftinirii materiilor prime. Anual, românii cumpără circa 50.000 de trotinete electrice noi, potrivit unei analize evoMAG.
Creşterea din ultimul an a fost generată de uşurinţa în utilizare a trotinetelor electrice, iar faptul că sunt vehicule verzi, cu costuri de mentenanţă şi rulare foarte scăzute, dar şi că evoMAG are cel mai mare service de trotinete din Bucureşti, au fost argumente în plus pentru utilizatori.
Ca şi în cazul bicicletelor, trotinetele înlocuiesc maşinile, într-un oraş aglomerat, şi contribuie la reducerea costurilor lunare alocate transportului.
„În mod particular, în Bucureşti, cererea de trotinete electrice este mai mare pe măsură ce Capitala devine un oraş în care parcarea maşinii personale într-un loc de proximitate este tot mai dificilă, iar costurile de parcare au crescut accelerat. De aceea, trotinetele devin mijloace de transport foarte convenabile, utile şi rapide. În prezent, Capitala este cea mai mare piaţă de vânzare a vehiculelor electrice pentru evoMAG, reprezentând 40% din totalul categoriei”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
Vânzările de biciclete şi scutere electrice au înregistrat, în ultimul an, o creştere similară trotinetelor. Tendinţa de creştere a categoriei de electrice va fi susţinută pe termen mediu şi lung, în condiţiile în care lumea devine mai conştientă de emisiile de gaze cu efect de seră şi de poluarea mediului, alături de beneficiile de eficientizare a transportului.
Anul acesta, vânzările de vehicule electrice vor reprezenta circa 10% din cifra de afaceri totală a evoMAG.
La nivel de piaţă, retailerul se aşteaptă la stagnarea segmentului de trotinete electrice, care este sezonier, iar vremea schimbătoare din acest an a încetinit ritmul de creştere a vânzărilor. „Deşi trebuia să înceapă de circa 2 luni, fereastra de vânzări accelerate de trotinete electrice, care coincide perioadei cu temperaturi calde din an, abia s-a deschis. Ne aşteptăm, astfel, ca piaţa să stagneze în 2023”, mai spune Mihai Pătraşcu.
Cele mai cumpărate branduri de trotinete electrice: Xiaomi, ZERO, Kugoo şi Speedxman.
În prezent, evoMAG listează toată gama de produse din această categorie, astfel că oferă trotinete electrice cu preţuri de la 1.400 de lei, până la 14.000 de lei. Cele mai cumpărate trotinete sunt Xiaomi, datorită expunerii foarte mari a producătorului, ZERO, care oferă produse calitative cu specificaţii care se pliază pe cererea pieţei locale şi acoperă toate nivelele de categorie, de la începători la extrem, Kugoo, care oferă fiabilitate la preţ accesibil, Speedxman şi MOBIX, datorită aplicabilităţilor nevoilor urbane.
Atunci când aleg un model de trotinetă electrică, utilizatorii au în vedere: brandul, greutatea vehiculului, autonomia, viteza maximă si posibilitatea de service a vehiculului.