Situația de la Uzina Dacia Mioveni este tot mai gravă. După criza semiconductorilor din pandemie, războiul din Ucraina a acutizat și mai mult situația gravă de acolo, iar conducerea uzinii a ajuns în impas. Guvernul caută soluții disperate pentru ca să nu fie pus lacătul pe ușă.
Încă de acum doi ani au început problemele pentru angajați, iar de atunci mulți sunt trimiși pe rând în șomaj tehnic.
„Știu că pentru depășirea noilor provocări de ordin economic – financiar cu care se confruntă personalul de aici trebuie să avem în vedere mai multe aspecte, dar pentru moment am discutat cu Ministrul Muncii despre necesitatea prelungirii Kurzarbeit. Prioritatea noastră este să menținem oamenii pe posturi”, a declarat Florin Spătaru, ministrul economiei în cadrul vizitei de lucru la Dacia Mioveni.
Guvernul recunoaște că această fabrică, la fel ca multe alte din țară, este afectată și mai mult de mai bine de o lună și spun că se fac eforturi pentru a o menține deschisă.
„Industria auto este direct afectată de conflictul militar declanşat în Ucraina, dar şi de criza semiconductorilor, de criza de materii prime critice la care s-a adăugat criza pandemica și cresterea preturilor la energie, dar mă bucur că cei de la Automobile Dacia si Renault Group au făcut eforturi pentru menținerea activității companiei”, a mai declarat Florin Spătaru.
În ceea ce privește măsurile pe termen lung, pentru depășirea crizei semiconductorilor care afectează întreaga industrie auto, ministrul Spătaru a spus că Ministerul Economiei are în vedere o serie de măsuri pentru începerea exploatării de materii prime critice pentru producția de semiconductori și investiții în microelectronică prin PNRR, proiect pentru care sunt alocate fonduri de 500 de milioane de euro prin Ministerul Economiei.
Proteste la Guvern
Peste 500 de salariați Dacia au anunțat că vor merge la Guvern pentru un miting care cuprinde mai multe solicitări adresate autorităţilor centrale. Astfel, că în cursul zilei de miercuri, angajații vin direct în Capitală să-și expună nemulțumirile față de situația actuală din companie.
,,-Suntem cei mai prost plătiți lucrători din Uniunea europeană! Dar și cei mai impozitați! Consecințele războiului din Ucraina, criza energetică, criza alimentară și inflația, ne spulberă salariile!
- Dacă nu găsiți soluții pentru creșterea salariilor, reduceți impozitele pe lefurile pe care le primim. Măcar așa putem să menținem puterea de cumpărare la un nivel acceptabil.
- Vrem să asigurați siguranță alimentara acestui popor. Asta înseamnă să organizați în regim de urgență agricultura, de la producător până la consumatorul final.
- Vrem modificarea legii 62/2011 a dialogului social astfel încât să ne putem exercita fără îngrădiri drepturile fundamentale la organizare, negociere și grevă așa cum sunt prevăzute în Constituție”, spun sindicaliștii Dacia.
Sandero, cea mai vândută mașină în Europa, în 2022
Potrivit statisticilor realizate de Jato Dynamics, Dacia Sandero a fost cea mai bine vândută mașină în Europa, în primele două luni ale lui 2022.
Modelul subcompact românesc s-a plasat în fața unor nume grele ca Volkswagen Golf, Skoda Octavia și Renault Clio. Celelalte modele construite în România, Ford Puma și Dacia Duster, se află și ele în top 15 cele mai bine vândute mașini în Europa.
Dacia Duster a crescut în vânzări cu 11%
Dacia a reușit să vândă 60.370 de mașini, cu 15% mai multe decât în 2021. 90% dintre mașinile sale sunt reprezentate de modelele Sandero și Duster.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!