2 C
București
miercuri, 20 noiembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăLipsa materiilor prime la nivel mondial majorează prețurile celor existente

Lipsa materiilor prime la nivel mondial majorează prețurile celor existente

Industria construcțiilor se confruntă cu probleme din ce în ce mai acute, care se resimt și în magazinele de bricolaj. Oana Nechita, director executiv Brick România, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre cum se adaptează magazinele de bricolaj noului context.

România Liberă: Lanțul de aprovizionare se confruntă cu probleme acute. V-ați confruntat și dumneavoastră cu întreruperi în ceea ce privește aprovizionarea? Cum ați reușit să faceți față?

Da, au existat și întreruperi pe lanțul de aprovizionare. Noi lucrăm atât cu furnizori din România, cât şi cu furnizori din Europa sau din China. În contextul crizei din industria materialelor de construcţii, piaţa a înregistrat şi probleme de disponibilitate în ceea ce priveşte anumite materiale. Însă noi am căutat și am găsit opțiuni de aprovizionare cu produse similare sau am contractat alți furnizori.

Piața materialelor de construcții cunoaște o creștere considerabilă în ceea ce privește prețul. A fost nevoie să ridicați prețurile pentru anumite produse?

Activăm în retail, pe segmentul bricolaj, materiale pentru home improvement și DIY, astfel că suntem direct conectați la ceea ce se întâmplă pe plan general în industria materialelor de construcții. Și da, putem spune că prețul materialelor sau stocurile nu mai sunt o certitudine. Există cereri din ce în ce mai mari la nivel național de materiale de construcții, iar lipsa materiilor prime la nivel mondial duce la rupturi de stoc și la majorarea prețurilor celor existente. Este o situație apărută în acest an, cu care nu ne-am confruntat în anii trecuți, poate doar în 2008 să mai fi fost ceva asemănător. Brick România este poziționat foarte aproape de clienții săi și oferă un raport foarte bun între preț și calitatea produselor comercializate. Pentru noi a fost într-adevăr o muncă mai mare decât în mod normal pentru a păstra nişte preţuri corecte. Însă tocmai accesibilitatea este elementul care ne diferențiază pe această piață și de aceea obiectivul principal a fost și este să păstrăm prețuri corecte pentru clienții noștri.

Cum reușiți să rămâneți atractivi pentru clienți din punct de vedere al raportului calitate-preț?

Aș putea spune că face parte din ADN-ul nostru de retailer. Toată activitatea din ultimii 20 de ani a fost concentrată pe balanța dintre preț și calitate, prin urmare obiectivul de a păstra prețuri corecte este unul dintre cele mai importante pentru noi. În contextul ultimului an, am depus eforturi mai mari decât în mod normal pentru a păstra preţuri corecte pentru clienții noștri.

Ați anunțat că Brick România se va extinde în 5 noi locații la nivel național? Ce orașe țintiți pentru dezvoltare?

Una dintre prioritățile strategiei de business pentru următorii ani este extinderea Brick România cu magazine în diverse orașe ale țării – cum ar fi Oradea, Satu Mare, Braşov, Ploieşti, Bucureşti, Cluj, Iași, Galați, dar și cu centre regionale în zonele localităților mai mici din țară, pentru locuitorii din zonele limitrofe sau rurale din județul respectiv, care în mod normal trebuie să se deplaseze pe distanțe considerabile pentru a avea acces la produse din domeniul nostru de activitate – am inaugurat deja centrul regional Ovidiu și suntem în negocieri pentru Ghimbav și Câmpina. Obiectivele noastre pe termen mediu sunt să ajungem la un număr de 15 magazine deschise în România, să dezvoltăm vanzările online și să intrăm în top 5 jucători din această piață.

La ce valoare se ridică investițiile pe care le aveți în plan?

Investițiile sunt condiționate de natura fiecărui magazin nou deschis în parte, iar costurile sunt influențate de suprafața magazinului, dar și de starea în care se găsește acesta în momentul în care începem colaborarea cu partenerii noștri. De exemplu, centrul regional Ovidiu a fost inaugurat în vara acestui an cu o investiție de 4 milioane de euro. O valoare aproximativă ar fi între 250 euro/mp și 500 euro/mp în ceea ce privește amenajarea magazinului, la care se adaugă 320 euro/mp stocuri.

Care a fost cea mai căutată gamă de produse în această perioadă?

Avem în portofoliu 60.000 de articole, din 16 domenii. Cele mai căutate game de produse sunt cele destinate amenajării, modernizării și întreținerii locuinței. Putem spune că articolele de uz gospodăresc, decorațiunile, lacurile și vopselele sunt în topul vânzărilor, dar în același timp creșteri de vânzare au avut și aricolele din categoria instalațiilor sanitare, instalațiilor electice, mașinilor și echipamentelor, electrocasnicelor, placajelor ceramice, lemnului, laminatelor, a prăfoaselor sau a feroneriei.

Care a fost cifra de afaceri a companiei în 2020 și ce așteptări financiare aveți pentru anul în curs?

Am încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 116 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de cea din anul anterior, în timp ce profitul net a avut un avans mult mai puternic, de la 2,8 milioane de lei în 2019 la 4,8 milioane de lei în 2020. Pentru anul 2021, estimăm o creştere de 25-30%. 

Adelina Toader
Adelina Toader
Adelina este Redactorul Șef al Ziarului România Liberă din iunie 2021. Adelina are o experiență de peste 8 ani în presa scrisă. Și-a început cariera jurnalistică în grupul de presă Bursa avansând de la poziția de redactor până la cea de Managing Editor. Adelina a scris atât pe domeniul economic, cât și politic- extern. În ultimii ani, Adelina a realizat interviuri cu miniștrii, ambasadori precum și cu antreprenori din diferite domenii.
Cele mai citite

România își poate afla principalul adversar din preliminariile CM 2026 abia în 2025

România și-a asigurat locul în urna a doua valorică la tragerea la sorți pentru preliminariile Campionatului Mondial din 2026, însă sistemul complicat de calificare...

Gisele Pelicot condamnă lașitatea celor acuzați de abuz

Procesul care a șocat o lume întreagă, având-o în centru pe Gisele Pelicot, o femeie de 71 de ani abuzată timp de peste un...

Ultrașii kosovari au afișat bannere provocatoare după meciul abandonat cu România

Suporterii din Kosovo și-au exprimat sprijinul pentru naționala lor în victoria contra Lituaniei, 1-0, prin mesaje afișate pe bannere, la câteva zile după incidentul...
Ultima oră
Pe aceeași temă