Persoanele care au încasat de la stat, în cursul anului 2021, indemnizații de pandemie de la stat trebuie să le declare și să achite taxele aferente până la 25 mai, informează avocatnet.ro.
Trei tipuri de astfel de ajutoare au putut fi încasate de persoanele fizice în cursul anului trecut. Primul l-a reprezentat indemnizația pentru activitate întreruptă, ce a putut fi cerută și încasată pentru perioada ianuarie – iunie 2021, în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului 30/2020.
Cea de-a doua indemnizație a fost pentru reducerea activității sau a veniturilor și a putut fi solicitată și încasată pentru perioada ianuarie – decembrie 2021, în baza OUG 132/2020.
Cea de-a treia indemnizație, pentru activitate întreruptă, a putut fi cerută și încasată pentru perioada octombrie – decembrie 2021, în baza OUG 111/2021. Aceste indemnizații încasate în 2021 trebuie declarate prin formularul 212, iar taxele aferente trebuie achitate până pe 25 mai 2022.
Din sumele lunare brute primite de la stat, profesioniștii trebuie să calculeze, să rețină, să declare și să achite impozit pe venit și contribuțiile sociale la pensii și sănătate.
Conform Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Galați, în baza celor trei ordonanțe de urgență menționate mai sus, în Galați s-au plătit indemnizații pentru 512 beneficiari, sumele achitate pentru aceștia totalizând 8,667 milioane de lei.
În cazul în care indemnizațiile de pandemie nu sunt declarate și nu se plătesc taxele pentru ele, Fiscul poate emite decizii de impunere din oficiu.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!