3.2 C
București
duminică, 22 decembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăCum alegi o agenție de marketing digital potrivită pentru nevoile tale de...

Cum alegi o agenție de marketing digital potrivită pentru nevoile tale de business?

Lumea marketingului digital este caracterizată în prezent de o dinamică aparte, noutățile aduse de tehnologia AI și toate implicațiile sale, numeroasele modalități în care poate fi folosită, dar și problemele pe care le ridică, fac din acest mediu de promovare unul complex. Așadar, afacerile care își doresc să implementeze campanii publicitare în mediul online, trebuie să stăpânească numeroase tool-uri, dar și concepte, să aibă idei inovatoare pentru a reuși să convingă potențialii cumpărători să încheie o achiziție.

Ei bine, pentru antreprenorii care nu au la dispoziție suficient timp pentru a se ocupa de acest aspect de business sau pentru cei care nu au afaceri suficient de mari încât să aibă propriul departament de marketing, cu proprii specialiști, solicitarea serviciilor unei agenții de digital marketing apare ca un pas normal. Totuși, cum se poate face alegerea corectă când vine vorba de a opta între numeroasele opțiuni disponibile? Care sunt aspectele la care un antreprenor trebuie să fie atent înainte de a colabora cu o agenție de promovare?

Iată etapele prin care trebuie să treci pentru a alege o agenție de marketing potrivită pentru businessul tău:

  1. Definește-ți cu claritate obiectivele

Obiectivele reprezintă temelia oricărei strategii de promovare și începutul pentru colaborări de succes alături de o agenție de marketing. Trebuie să știi ce îți dorești să obții, fie că este vorba de mai multe vânzări, mai multe leaduri sau o prezență mai puternică în mediul online. De asemenea, este recomandat să cunoști anumite aspecte legate de marketingul online pentru a ști spre ce tip de agenție să te îndrepți. Ai nevoie de serviciile unei agenții de marketing din București care oferă servicii SEO și PPC sau te interesează doar promovarea pe rețelele sociale? Știind care sunt obiectivele tale și ce îți dorești să obții de pe urma promovării, vei putea începe căutarea celor mai potrivite agenții.

  1. Gândește-te cât ai fi dispus să cheltui

Stabilirea bugetului de marketing este al doilea factor esențial. Pune pe hârtie care sunt sumele pe care ai fi dispus să le cheltui pe promovare și orientează-te după aceste valori înainte să bați palma cu o agenție. Poți stabili un buget lunar sau poți stabili un buget pe mai multe luni, trimestrial de exemplu. Bineînțeles, poți începe cu un buget mai mic și apoi, dacă tehnicile de promovare dau roade, să crești bugetul și să investești mai mult. Există numeroase strategii de alegere a unui buget potrivit, în funcție de diverși factori – de la concurență, la cât de saturată e piața, nișa în care activezi etc. Bineînțeles, bugetul trebuie să țină cont de obiectivele setate la prima etapă. Nu vei putea îndeplini obiective colosale cu un buget foarte mic, dar nici un buget mare nu garantează succesul campaniilor.

  1. Cercetează oferta

La fel cum clienții tăi au cercetat oferta de pe piață înainte de a alege serviciile sau produsele tale, așa trebuie să procedezi și tu acum. Caută în mediul online agențiile de marketing din orașul tău sau din toată țara, vizitează-le site-ul, verifică-le portofoliul, citește-le testimonialele, uita-te din cine este compusă echipa – încearcă să afli cât mai multe lucruri despre fiecare în parte pentru a putea realiza un „clasament” top trei sau top cinci.

  1. Contactează agențiile care au ajuns în topul tău

Dacă vei realiza un top cu principalele agenții care ți se par potrivite pentru afacerea ta, în această etapă le vei contacta pe fiecare în parte. Poți stabili chiar întâlniri față în față (dacă agențiile sunt în orașul tău) sau call-uri video (dacă este cazul). Încearcă să afli cât mai multe despre strategiile implementate, care este workflow-ul, cum se procedează în diverse situații, cât de des poți primi rapoartele de performanță etc. Practic, pune atât de multe întrebări pe cât îți dorești, iar dacă o agenție refuză să îți ofere răspunsuri, o poți tăia de pe listă – cu siguranță mai rămâi cu multe alte variante.

Îți poți pregăti în prealabil un set de întrebări (cum sunt cele de aici) și, în funcție de cât de familiar ești cu terminologia din domeniu și diversele ramuri ale marketingului digital, poți intra și în discuții mai detaliate.

  1. Alege „câștigătoarea”

După ce ai discutat cu mai multe agenții și ai primit oferte de la fiecare, alege ceea ce ți se pare mai avantajos, ținând totuși cont și de intuiția ta. Poate că nu ai primit cea mai bună ofertă de la agenția X, dar dacă ai simțit o conexiune cu persoanele cu care ai discutat și dacă ți s-a părut că ai putea colabora mai bine cu acestea, comparativ cu agenția Y care are o ofertă mai bună, dar persoanele cu care ai discutat ți s-au părut distante, neprofesionale etc., – poate ar fi mai bine să bați palma cu agenția X. În special dacă îți dorești o colaborare pe termen lung, vei discuta cu acele persoane de mai multe ori pe lună, este important să aveți o oarecare conexiune, să „rezonați” și să simți că sunteți „pe aceeași lungime de undă”.

Dacă lucrurile au mers bine și ai parcurs atent etapele de mai sus, probabilitatea de a alege agenția de marketing online potrivită pentru nevoile tale de business este mare. Pentru a evalua agenția aleasă pe parcursul contractului, poți folosi diverși KPIs. Recomandarea specialiștilor din domeniu este să nu sari peste această etapă, dar nici să nu pornești la drum cu așteptări nerealiste.

Chiar dacă tu îți dorești o colaborare pe termen lung și ai început promovarea cu o agenție care inițial părea perfectă pentru afacerea ta, dar pe parcurs lucrurile s-au schimbat, nu e prea târziu să te îndrepți către o altă opțiune. Aplică din nou etapele de mai sus și învață din ceea ce nu a mers bine la prima colaborare!

Promovarea afacerii tale în mediul online este esențială pentru succes, cu siguranță știi acest lucru. Nu te mulțumi cu serviciile unei agenții de marketing care nu se pliază pe nevoile tale și simți că nu îți oferă rezultatele optime. Piața din România este dezvoltată în acest sens și poți găsi agenția perfectă pentru tine – trebuie doar să fii dispus să o cauți și să ceri lucrurile pe care le dorești! 

Cele mai citite

Venituri record pentru dezvoltarea de aplicații în 2024, în ciuda scăderii descărcărilor

Dezvoltatorii de aplicații au înregistrat venituri record în 2024, deși utilizatorii au instalat mai puține aplicații decât în ​​anul precedent App Store și Google Play...

Federația Ospitalității: Eliminarea voucherelor de vacanță va distruge turismul românesc

Reprezentanții a 29 de patronate din domeniul HoReCa atrag atenția că peste 1,7 milioane de persoane vor fi afectate direct Federația Patronatelor din Industria Ospitalității...

Zelenski dezvăluie că s-a întâlnit cu șeful CIA în Ucraina

Preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a declarat sâmbătă că s-a întâlnit cu directorul CIA, William Burns, în Ucraina, deşi acest tip de întâlnire este rar...
Ultima oră
Pe aceeași temă