Ai o afacere care se bazează pe vânzări prin magazin online și te preocupă creșterea eficienței, pentru a mări încasările și a obține profituri mai mari. Ca să poți face aceste lucruri, îți propunem 3 soluții de optimizare a activității, iar rezultatele nu vor întârzia să apară:
Optimizează costurile de operare
Orice tip de magazin online ai, te confrunți cu niște costuri de operare pe care cu siguranță vrei să le reduci. Monitorizează ROI și costurile tale îndeaproape. Dacă lucrezi cu stoc la furnizor, prin dropshipping, nu ai mari probleme cu depozitarea și manevrarea a sute, poate mii de produse. În schimb, dacă trebuie să gestionezi stocuri proprii prin modelul de distribuție fulfillment, trebuie să ai în vedere tot lanțul logistic și să vezi unde poți interveni pentru optimizarea diferitelor tipuri de cheltuieli.
Caută personal cu abilități tehnice sau cel puțin orientat spre tehnologie, așa încât să te ajute să digitalizezi afacerea și să implementezi acțiuni și procese cu buget mai eficient, să automatizezi task-urile manuale pentru o previzionare corectă a stocurilor și o centralizare a comenzilor, indiferent de sitem.
Dacă încă mai lucrezi manual în eCommerce, află că poți avea rezultate performante utilizând aplicații software, sau platforme SaaS care centralizează activitatea de eCommerce într-un singur loc. Tehnologia înseamnă oportunități noi și scalare sănătoasă. Menține o atitudine de early adaptor, curios și deschis spre digitalizare, așa încât să automatizezi tot ce înseamnă activități repetitive:
- Generarea de facturi
- Generarea de AWB-uri
- Sincronizarea de stocuri
- Transmiterea de e-mail-uri și sms-uri
- Updatarea de prețuri în masă pe multiple canale sau pe categorii diferite de produse
- Procesarea de comenzi printr-un click în loc de 4
Elimină procesarea manuală a stocurilor
Raportul optim calitate-preț pe care l-ai stabilit ca obiectiv de eficiență se poate obține doar cu un control strict al stocurilor. Trebuie să elimini procesarea manuală a comenzilor, care ia mult timp, dă naștere la multe erori umane și reprezintă în permanență un risc operațional. Ai nevoie de un program pentru gestionarea stocurilor, pentru ca magazinul tău online să fie mai productiv și mai bine organizat.
Astfel ai siguranța că stocurile sunt actualizate după fiecare vânzare și primești semnal de alertă când trebuie să faci suplimentări la anumite produse. Vizualizezi stocurile în timp real pe toate platformele și marketplace-urile unde ești prezent și ai certitudinea că nu vei ajunge să vinzi produse pe care nu le ai în stoc.
Economisești timp prețios, pentru că nu mai trebuie să supraveghezi permanent cantitățile la toate sortimentele și gamele de articole pe care le comercializezi, pe toate marketplace-urile și magazinele tale online, iar atunci când ai comenzi în procesare, stocul este rezervat și eviți situația neplăcută de a avea de făcut mai multe livrări decât poți să onorezi.
În plus, ai în permanență la dispoziție locația stocurilor în depozit, ca să ajungi rapid la produsele de care ai nevoie, fără să pierzi timp căutând printre sute de containere și paleți.
Externalizează serviciile de fulfillment
Pentru a putea să ai o afacere prosperă este necesar să investești în tehnologie, așa incât să te degrevezi de activitățile care nu aduc plus valoare și să te axezi pe strategii și noi soluții de creștere a afacerii.
Dacă se justifică financiar pentru a trece la etapa despre optimizarea activității în magazinul tău online, poți apela la externalizarea serviciilor prin e-fulfilment, către un operator specializat, care va rezolva comenzile de la A la Z: stocuri, depozite, preluare, până la packaging și livrare.
Firma cu care vei colabora preia fluxurile operaționale din lanțul logistic care țin de livrarea comenzilor. Vei achita taxe lunare pentru activitățile desfășurate (depozitare, picking, recepționare și ambalare de colete), dar costurile vor fi mai mici decât le aveai înainte, pentru că un fulfiller lucrează cu volume mari și gestionează mai eficient tarifele de curierat. Livrările vor fi mai eficiente, iar retururile vor fi mai puține și oricum mai bine gestionate în cadrul serviciului cu clienții.
Astfel vei transforma cheltuielile operaționale în costuri fixe, pe care să le bugetezi inteligent și totodată vei putea să te axezi pe dezvoltarea afacerii și identificarea de noi oportunități de business.
Ține seama de aceste soluții pentru a optimiza activitatea într-un magazin online și fi deschis la a utiliza aplicațiile software care ajută la automatizarea operațiunilor, pentru a crește eficiența la nivelul întregii firme și a fi competitiv.