6.4 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialUPDATE. Conducerea CFR SA, demisă pentru management defectuos

UPDATE. Conducerea CFR SA, demisă pentru management defectuos

UPDATE. AGA a numit un nou Consiliu de Administraţie din care fac parte Ovidiu Petrişor Artopolescu, membru al Consiliului de Supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Puţura, secretar de stat în Ministerul Justiţiei, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca, consultant financiar, George Ciobănaşu, auditor financiar.

Aceştia au fost evaluaţi şi validaţi de consorţiul de consultanţi alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group şi David & Baias.

Conducerea CFR SA a fost demisă, vineri, pentru management defectuos, conform Mediafax.

Principala ilegalitate descoperită de inspectori se referea la faptul că din patrimoniul companiei CFR SA au dispărut 1.096 de vagoane, potrivit EVZ. Inspectorii susţin că principala cauză a dispariţiei vagoanelor o reprezintă faptul că acestea au fost introduse în parcul de material rulant al CNCF CFR SA fără procese verbale de predare – primire, care să fie semnate de reprezentanţii părţilor. Această situaţia este valabilă în cazul a 817 vagoane.

Citeşte şi: Ministerul Transporturilor a sesizat DNA după un control la CFR

Adunarea Generală a Acţionarilor CFR SA, companie controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, a hotărât vineri revocarea din funcţie a membrilor Consiliului de Administraţie, pe motiv că aceştia au exercitat un management defectuos, care a afectat situaţia financiară a companiei.

„În acest sens, au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, printre care menţionăm: neîndeplinirea obligaţiei de supraveghere şi control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârşite de executiv şi constatate de organele de control, precum şi încălcarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor şi a altor prevederi legale”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.

Citeşte şi: Conducerea CFR îi dă explicaţii Ramonei Mănescu

Consiliul de Administraţie era format din Florian Raimund Kubinski (preşedinte, CFO Volksbank România), George Micu (membru, director general CFR SA), Enache Jiru (membru, secretar de stat în Ministerul Finanţelor) şi Sebastian Tcaciuc (membru).

În perioada următoare, Consiliul de Administraţie se va întruni pentru a alege noul preşedinte al CA. Adunarea Generală a Acţionarilor a pus în vedere noului Consiliu de Administraţie să analizeze de urgenţă modul de îndeplinire de către George Micu a îndatoririlor sale de director general interimar al societăţii.

„Chiar dacă întâmpinăm rezistenţă, dorim să fie clar pentru toată lumea că Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economică a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituţiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecinţă”, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA şi Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti după un control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficienţe de natură economică, administrativă sau organizatorică, precum şi indicii privind săvârşirea de infracţiuni.

Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfă, CFR Călători şi Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizată fiind ianuarie 2012 – septembrie 2013.

Controlul la CFR SA a fost finalizat în noiembrie, raportul de la Tarom este pe circuitul de aprobare, iar în cazul celorlalte trei companii, acţiunile sunt în derulare, a comunicat miercuri Biroul de presă al Ministerului Transporturilor (MT).

Rezultatele acţiunii de control de la CFR au fost consemnate în Raportul nr. 49627/04.11.2013, în cuprinsul documentului fiind menţionate deficienţele de natură economică, administrativă, organizatorică, precum şi aspecte care constituie indicii privind săvârşirea unor infracţiuni.

„Măsurile dispuse pentru remedierea deficienţelor de natură economică, administrativă şi organizatorică sunt în curs de implementare. Având în vedere aspectele constatate, ce constituie indicii privind săvârşirea unor infracţiuni, Direcţia Corpul de Control a sesizat organele abilitate ale statului (…) În acest sens, în luna noiembrie 2013, Corpul de Control a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie şi Direcţia Poliţie Transporturi – Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti”, mai arată reprezentanţii instituţiei.

CFR SA a transmis, joi, că neregulile semnalate în raportul Corpului de Control al MT cu privire la dispariţia unor vagoane din parcul centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instanţelor, fiind deficienţe înregistrate de companie în perioada 2003-2004.

„CNCF CFR SA a înaintat încă din anul 2012 sesizări organelor abilitate de control şi a deschis procese pentru neregulile semnalate în situaţia electronică a parcului centralizat de vagoane, speţe care se află în faza de recurs sau în anchetă. Reamintim faptul că verificarea evidenţei electronice a parcului centralizat de material rulant al CNCF CFR SA se face prin inventarieri anuale, în baza unei dispoziţii comune semnată de societăţi desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR Marfă SA, CNCF CFR SA şi SAAF SA), întrucât vagoanele sunt puse în circulaţie pe întreaga reţea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staţionare permanent şi/sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate şi inventariate anual în locaţii diferite”, se arată într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare publice.

În urma unei acţiuni proprii de inventariere a parcului centralizat de material rulant, efectuată de reprezentanţii CFR SA în anul 2012, a rezultat că peste 900 de vagoane sunt deja în litigiu, precizează compania.

„Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR SA, încă din anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în această speţă, compania are deja două acţiuni deschise pe rolul instanţelor, acţiuni aflate în faza de recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetă şi vagoane care nefiind fizic identificate pe teren nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situaţii să fie actualizate în baza de date electronică”, potrivit sursei citate.

 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă