5.6 C
București
miercuri, 4 decembrie 2024
AcasăEconomieComisia Europeană și-a îmbunătățit prognoza pentru România

Comisia Europeană și-a îmbunătățit prognoza pentru România

În primăvară, Comisia estima un avans de doar 5,1% pentru 2021, deşi prognoza fusese deja majorată substanţial faţă de cea din iarnă, de 3,8%.

Prin urmare, România ar urma să aibă cea mai mare creştere economică din UE în 2021.

„Majorarea prognozei de creştere este pusă pe seama evoluţiei peste aşteptări din primul trimestru. Produsul Intern Brut (PIB) a crescut, în primele 3 luni, cu 2,8% în ritm trimestrial, susţinut mai ales de investiţii şi consumul privat. Încrederea companiilor şi a consumatorilor a rămas puternică până acum. Consumul privat ar urma să rămână robust, susţinut de ridicarea restricţiilor, în special în sectoarele puternic lovite de pandemie ca arte, divertisment, restaurante şi hoteluri, precum şi de creşterea destul de puternică salariilor în primele luni din an. Investiţiile ar urma să rămână consistente, susţinute atât de sectorul public, cât şi de cel privat. Creşterea susţinută a comenzilor sugerează o creştere a activităţii industriale în lunile următoare”, precizează CE, într-un comunicat de presă.

Premierul Florin Cîţu nu a ratat ocazia să spună că „Sectorul privat a răspuns pozitiv la măsurile implementate până acum şi are încredere că ne vom ţine de toate reformele anunţate”.

Cele mai citite

Prima întâlnire PSD-PNL-USR-UDMR pentru viitoarea guvernare va avea loc miercuri. Csoma Botond: Să găsim un numitor comun

Purtătorul de cuvânt al UDMR, Csoma Botond, afirmă că miercuri va avea loc prima discuţie PSD-PNL-USR-UDMR pentru o viitoare guvernare, el arătând că este...

Campionatul european de handbal feminin-EHF EURO 2024: România-Serbia 27-25. România s-a calificat în grupele principale

Naţionala României s-a calificat în grupele principale ale Campionatului European de handbal feminin - EHF EURO 2024, care are loc în Austria, Ungaria...

Românii, cuceriți de magia edițiilor limitate: 7 din 10 aleg produse tematice de Crăciun

Studiul arată că peste 60% dintre români percep brandurile care lansează ediții tematice de Sărbători, ca fiind mai atrăgătoare Produsele în ediție limitată, lansate cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă