Românii consideră că poți să faci economii prin cumpărături online. Astfel se explică creșterea ponderii acestui tip de comerț în România.
În contextul inflației ridicate din ultima perioadă, românii și-au adaptat comportamentele de cumpărare. Un studiu Innoship arată că 38 la sută dintre români aleg să achiziționeze online produsele de care au nevoie. În acest mod, cumpărătorii pot să-și controleze mai bine bugetul lunar.
Innoship este start-up-ul de tehnologie care a dezvoltat una dintre cele mai avansate platforme de management al livrărilor pentru magazinele online la nivel global.
Astfel, în 2021, românii au cumpărat, în medie, de 17 milioane de euro pe zi. Pentru 2022, studiul estimează o creștere a pieței de 5-10% față de 2021, când s-au înregistrat 6,2 miliarde de euro.
Magazinele e-Commerce au de gestionat un volum mare de comenzi într-un timp foarte scurt. Totuși, clienții își doresc servicii care să se ridice la nivelul așteptărilor. Cerințele clienților, tot mai diverse și sofisticate, continuă să genereze provocări operaționale pentru magazinele online.
Problema cea mai frecventă este legată de viteza de livrare
Un factor important pentru magazinele online este politica de expediere. Conform platformei easySales, 22 la sută dintre cumpărătorii online din UE cred că viteza de livrare mai scăzută decât cea indicată pe site este cea mai frecventă problemă privind achizițiile online.
94% dintre magazinele e-commerce de top din Europa au probleme de optimizare a procesului de checkout, creând fricțiune și întârziind comenzile cumpărătorilor. Aceste date sunt furnizate de Stripe, companie de procesare plăți și partener VTEX.
Conform Stripe, peste 61% dintre magazinele analizate nu permit autocompletarea câmpurilor din formularul de checkout. Aproape jumătate dintre magazine nu își alertează cumpărătorii când datele lor de plată sunt greșite. 75 la sută dintre magazinele analizate nu le permit clienților să-și salveze datele de plată pentru achiziții viitoare.
Mai mult, un număr deloc neglijabil de magazine nu permite achiziția fără înregistrare și multe altele nu permit livrarea automată pe adresa de facturare. O pagină de checkout corect concepută ar trebui să-l ghideze pe vizitator spre plată, fără a-i îngreuna procesul de achiziție.
Retailerii online pot avea un avantaj competitiv prin implementarea unei strategii de livrare bazată pe mai mulţi curieri cu ajutorul unei soluţii de automatizare a managementului livrărilor.
„Un proces de livrare rapid şi flexibilitatea opţiunilor multiple de livrare oferite la checkout vor încuraja decizia de achiziţie online, crescând vânzările. Prin serviciile oferite de Innoship punem la dispoziție retailerilor metode variate de livrare, adaptate la specificul fiecărui colaborator și, mai ales, la nevoile clienților acestora”, menționează Daniel Nicolae, fondator Innoship.
Livrări acasă și economii prin cumpărături online
Livrarea la puncte fixe, livrarea în aceeași zi, livrarea la o anumită oră sau livrarea în 24 de ore au câștigat mare popularitate în ultima perioadă. Experienţa de cumpărare este cea care face diferenţa în piaţă pe termen mediu și lung. Magazinele online competitive sunt acelea care au reuşit să investească în tehnologii. Acestea îmbunătăţesc percepţia clienţilor şi răspund nevoilor lor dinamice.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!