2.3 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăEconomieBănci & AsigurăriFurtunile sunt o problemă pentru oameni! Cum pot fi despăgubiți șoferii cu...

Furtunile sunt o problemă pentru oameni! Cum pot fi despăgubiți șoferii cu mașinile avariate?

Anul acesta i-a afectat pe unii șoferi pentru că a venit cu vreme extremă, caniculă și furtuni violente. În anumite județe din țară au fost fenomene incredibile cum sunt furtunile, care au afectat și mașinile nu doar casele oamenilor. În orașe, unii arbori au fost un adevărat pericol pentru mașini, în timpul vijeliilor.

Mașinile sunt afectate de inundații, sunt predispuse la coroziune!

În anumite zone din țară, în urma ploilor abundente au avut loc inundații fulgerătoare, masive, pentru că râurile mici s-au transformat în râuri furioase, iar în orașe sistemul de canalizare nu a mai făcut față șuvoiului de apă. În acest an, inundațiile s-au dovedit a fi o problemă serioasă pentru șoferi; echipamentul electric al mașinilor suferă cel mai mult atunci când este inundat. Specialiștii spun că pot să apară defecțiuni la echipamentele electrice, la cutia de viteze, la sistemul de aprindere, la aerul condițional, la ABS, la geamurile electrice.

Desigur contează cât de mult este mașina sub apă. Majoritatea vehiculelor nu se deteriorează dacă sunt la un nivel al apei de 20-25 cm. Dacă inundația este mai mare și a ajuns la marginea de jos a geamurilor, atunci mașina va fi grav deteriorată. Uneori costurile de reparație pot fi mai mari decât valoarea ei. Dacă apa intră în mașină, atunci apar și alte probleme, pot fi și scurtcircuite la servomotoare. În acest caz, costurile de reparație la mașină cresc considerabil. 

Șoferii se plâng că mașinile lor sunt deteriorate grav de inundații și ruginesc mai repede, iar dacă apa ajunge la decorațiunile lor interioare, atunci acestea se usucă foarte greu sau putrezesc. Desigur cele mai afectate sunt mașinile second-hand care au deja un grad de uzură și ar trebui să fie mai atent întreținute.

Oricine pornește un vehicul inundat poate avea probleme, el riscă deteriorarea motorului. Daunele cauzate de inundații sunt mari! Dar cine le plătește? Reprezentanții companiilor de asigurări spun că proprietarii de mașini fac frecvent rca în rate, fără adaos, cu livrare gratuită în toată țara, însă nu toți vor să aibă și asigurare CASCO ce ar putea oferi protecție și pentru alte riscuri, cum ar fi daunele produse ca urmare a circulației cu mașina pe drumurile inundate.

Șoferii fără CASCO cu au daune cauzate de apă vor avea de suportat costuri de reparație foarte mari. Uneori componentele electronice pot fi mult deteriorate și deci pierderea să fie totală.

Șoferii cu mașini lovite de copaci ar trebui să fie despăgubiți de primărie!

În cazul în care o mașină este lovită de un copac ce a căzut din cauza unor fenomene naturale extreme, șoferul poate solicita la primărie să plătească daune. Dacă aceasta nu vrea să plătească, atunci șoferul poate da primăria în judecată, însă asta nu înseamnă că va câștiga cu siguranță în instanță.

În România se spune că nici CASCO nu garantează despăgubirea în orice condiții. Și în acest caz sunt anumite reguli speciale, se ține cont dacă contractul are acea clauză a fenomenelor naturale.

Asigurarea CASCO este facultativă, însă ea este făcută de unii șoferi care vor să se protejeze de furt și avarii. Ea protejează de cele mai frecvente riscuri, ce includ de exemplu: vandalism, substanțe chimice corozive, zgârieturi, avarii produse de incendii, inundații, ciocnici, zgârieturi, căderi de corpuri pe autovehicul. Anumite riscuri sunt asigurate suplimentar, ca de exemplu: asistență rutieră extinsă, pierderea sau furtul cheilor, daune la anvelope și jante, daune datorate drumurilor inundate.

În ultima perioadă, s-a constatat și faptul că multe mașini de Ucraina sunt fără asigurare și au ajuns la noi în țară. În cazul în care un avehicul este lovit de o mașină din Ucraina fără asigurare, șoferul se va adresa către Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR), pentru a deschide un dosar de daune și a cere plata despăgubirilor, a pagubelor suferite.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Schengen 2025: România desființează peste 30 de puncte de frontieră, de la 1 ianuarie 2025

România se confruntă cu o migrație ilegală, având în vedere poziția sa geografică, la confluența dintre Orient și Occident Începând cu prima zi a anului...

Avertizare Salvamont: Risc ridicat de avalanșe în Munții Făgăraș și Bucegi

Riscul actual de avalanșă este însemnat și poate crește în următoarele zile, din cauza ninsorilor suplimentare prognozate Salvamont Brașov avertizează că, în această perioadă, riscul...

România deschide ușa șoferilor non-UE: străini angajați pe Uber sau Bolt, din 2025

Germania a adoptat un model similar în primăvară, permițând susținerea examenului de calificare în 8 limbi, inclusiv română, ca răspuns la criza forței de...
Ultima oră
Pe aceeași temă