Chiar dacă media temperaturilor nocturne încă este sub 7 grade Celsius, trebuie să vă pregătiți de schimbarea anvelopelor de iarnă cu cele de vară. Operațiunea aceasta poate fi făcută și în parcare, dar cel mai bine o faceți la vulcanizare pentru că sunt mai mulți pași de parcurs. În plus, mai există câteva sfaturi pentru a vă bucura de anvelopele de vară pentru mai mult timp.
Dacă încă faceți doar două drumuri pe zi, unul dimineața când afară sunt aproximativ 7 grade și seara când deja s-a răcit și sunt aproximativ 10 grade, încă mai puteți folosi pneurile de iarnă. Desigur, uzura acestora va fi afectată mai mult decât dacă ați circula la 5-6 grade, dar nu într-atât de mult încât să conteze prea mult o săptămână de trasee urbane.
Dacă în schimb mergeți zilnic cu mașina la temperaturi de peste 10 grade, și doar dimineața primul drum este sub 7, atunci ar fi de preferat să treceți deja la „încălțămintea” de vară. Schimbarea aceasta ar fi de preferat să o faceți într-un service specializat, o vulcanizare. Dar dacă din varii motive le-ați schimbat deja acasă, puteți merge ulterior să efectuați câteva operațiuni. Important este să le fi montat corect.
Înainte de a pleca din parcare, verificați presiunea în anvelope. Această operațiune se face foarte ușor cu ajutorul unui manometru. În plus, majoritatea compresoarelor de aer sunt dotate cu așa ceva. În cazul în care nu aveți niciuna dintre aceste soluții la îndemână, umflați roata până când talonul va sta drept, fără o curbură spre exterior pronunțată. Oricum, faceți această operațiune doar până la prima vulcanizare.
Verificați starea anvelopelor atât de posibile obiecte ascuțite care au pătruns în pneu cât și de murdărie. Deseori se poat întâmpla ca un cui înfipt într-o roată să nu ducă la o pană imediată. Dar odată ce veți monta roata pe mașină și veți începe să rulați, aceasta se va declanșa și riscați să rămâneți cu ea dezumflată în drum spre vulcanizare.
Verificați și mizeria de pe anvelope. Dacă aceasta este de proveniență petrochimică (benzină, motorină, ulei, etc) atunci există riscul deteriorării cauciucului din componența pneului. Spălați bine pneurile, curățind aceste reziduuri. Dacă pe timpul spălării anvelopei veți constata că se exfoliază sau se rup bucăți mai mari sau mai mici din componența acesteia, atunci în mod clar aveți nevoie de alta. Aceea este compromisă și utilizarea acesteia este periculoasă.
Verificați suspensiile și articulațiile mașinii. Această operațiune se va putea face odată cu reglajele unghiurilor direcției. Atenție! Din ce în ce mai multe autoturisme vin dotate și cu unghiuri reglabile pe puntea spate, nu doar pe cea față. Nu le neglijați. Ar fi recomandabil să mergeți și la un service dedicat pentru astfel de operațiuni și să vedeți dacă arcurile și amortizoarele mașinii sunt în stare bună de funcționare.
Atunci când montați cauciucurile pe autoturism, este bine de știut care unde a fost montat în sezonul anterior. Dacă pneurile sunt noi, atunci acest lucru nu contează. Totuși, dacă vara folosiți mașina pentru concedii și parcurgeți distanțe mari, ar fi de preferat să faceți rotația roților pe vehicul. Există mai multe metode, iar în decurs de câteva sezoane fiecare pneu a ajuns în fiecare colț al mașinii. Astfel, veți asigura o uzură cât mai uniformă și, prin urmare, nu veți ajunge în situația de a avea o anvelopă cu un grad avansat de uzură și altul abia tocit.
Atenție la borduri! Urcarea acestora din inerție este păguboasă pentru vehicul. Cel mai bine ar fi să vă apropiați, sau chiar proptiți roata de bordură, și să urcați încet. Lovirea poate duce la defecțiuni interne ale anvelopei.
Iar dacă vreți să vă protejați cu adevărat investiția în anvelope, evitați conducerea agresivă. În oraș, mai ales, aceasta vă va atrage mai multe probleme.
Copyright imagini: davanti-tyres.com