Principala companie de istoric auto din România, carVertical, lansează o campanie de rebranding, introducând un nou aspect și schimbări majore de produs.
Pe lângă un nou logo, o nouă schemă de culori și noi caractere utile ale mărcii menite să ajute utilizatorii, carVertical și-a reproiectat complet serviciul principal – raportul de istoric al vehiculului. Acesta va fi disponibil prin intermediul site-ului web și al aplicației complet regândite.
Încă de la începutul operațiunilor carVertical, România a fost întotdeauna una dintre piețele de top pentru companie. Furnizorul de istoric auto colaborează și cu principalele portaluri de anunțuri din România – Autovit.ro/OLX fiind principalul partener. 1 din 5 mașini din țară are kilometraj modificate, ceea ce face ca raportul istoric să fie un instrument valoros pentru a lupta împotriva escrocilor.
„Peste 50% dintre anunțurile auto nu menționează țara lor de origine. Oferind un raport de istoric pentru clienții noștri, reducem riscul de fraudă și le construim încrederea”, spune Alexandra Dobre de la Lajumate.ro, un alt partener al carVertical..
carVertical introduce un nou raport de istoric al vehiculului, o nouă aplicație și identitate de marcă
Rebranding-ul companiei globale nu se axează doar pe aspect. carVertical introduce un raport complet reînnoit, care va fi mai ușor de înțeles și mai atrăgător pentru diferite tipuri de utilizatori. De exemplu, noul raport va avea mai multe explicații despre înregistrările de date, precum și grafice informative și sfaturi.
„Vrem să facem din raport o experiență mai vizuală, ajutând utilizatorii să ia decizii mai rapide cu privire la vehiculele de care sunt interesați. În plus, noul design ne va ajuta să oferim noi tipuri de informații în viitor”, Rokas Medonis, CEO carVertical.
Utilizatorii de telefonie mobilă vor beneficia de o aplicație regândită pentru iOS și Android.
Odată cu noul raport și aplicația, vine și un blog nou, care oferă sfaturi utile și conținut de la experți. Noul blog va conține infografice și ghiduri video care fac din carVertical platforma de bază pentru tot ce ține de mașini.
Aceste modificări vor ajuta chiar și utilizatorii fără experiență să cumpere vehicule bune, să aibă grijă de ele și să le vândă la un preț bun.
Încercând să devină norma
În 2022, carVertical a efectuat un sondaj la scară largă asupra nevoilor și motivațiilor clienților săi. „Am întrebat de ce oamenii folosesc rapoartele de istoric auto, ce le place la serviciul nostru, cum văd piața vehiculelor uzate din țara lor și cum cumpără mașini second-hand”, spune Medonis.
Potrivit studiului carVertical, doar 45% dintre șoferii din România știu ce este un VIN și au verificat istoricul unei mașini înainte de a o cumpăra, sugerând că mulți cumpărători încă mai au încredere în norocul lor atunci când cumpără un vehicul second-hand. Întrucât 26% dintre români cheltuiesc între 1.000 și 3.000 de euro pentru o mașină, ei riscă să sufere pierderi semnificative în cazul unei afaceri proaste.
Pe lângă informațiile despre diferențele dintre utilizatorii de la o țară la alta, rezultatele au arătat, de asemenea, că rapoartele de istoric al vehiculelor sunt încă văzute ca un serviciu pentru pasionați și experți.
„După cum se dovedește, mulți dintre utilizatorii noștri sunt, în general, destul de pricepuți la tehnologie – și, deși ne iubim comunitatea de pasionați, misiunea carVertical este de a face piața vehiculelor second hand sigură și atractivă pentru șoferii obișnuiți care ar putea să nu fie interesați de aspectele tehnice ale mașinilor”, explică Rokas Medonis.
Compania dorește să sublinieze faptul că verificarea istoricului unui vehicul este importantă nu numai pentru cei care doresc să cumpere un vehicul. Poate fi util și pentru proprietarii care încearcă să-și mențină vehiculele în formă, precum și pentru vânzători.
Drumul lung către o piață mai transparentă a vehiculelor second hand
carVertical subliniază transparența ca principala misiune a companiei și vede schimbările ca pe un pas în această direcție. Cu toate acestea, CEO-ul carVertical spune că mai au un drum lung de parcurs: „Rapoartele de istoric al vehiculelor sunt importante, dar nu sunt suficiente. În cele din urmă, trebuie să îmbunătățim calitatea vehiculelor de pe piață, ceea ce înseamnă, în primul rând, educație despre întreținere adecvată. În al doilea rând, înseamnă să găsim noi modalități și să construim noi instrumente pentru a face ca datele auto să funcționeze pentru noi.”
„În calitate de lideri de piață când vine vorba de inovare, ne propunem să deschidem o cale către transparență pe care toată lumea o poate urma”, spune Medonis.