12.2 C
București
joi, 9 ianuarie 2025
AcasăEconomieAutoACAROM: România a înregistrat anul trecut un record de producţie pentru sectorul...

ACAROM: România a înregistrat anul trecut un record de producţie pentru sectorul auto

România a consemnat anul trecut un record de producţie pentru sectorul auto, înregistrându-se peste 507.000 de unităţi fabricate în ţara noastră, a declarat luni Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la o conferinţă de specialitate.

„Prima dată în istorie am depăşit pragul de 500.000 de unităţi, dar încă nu am scăpat de crizele multiple care ne-au lovit. În România avem doi constructori care se mişcă şi se mişcă foarte bine, care produc vehicule cerute pe pieţele de export – şi vedem o creştere a producţiei, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Ca cifră de afaceri, sperăm ca după publicarea bilanţurilor firmelor să vedem că ne-am întors undeva la nivelul anului 2019, de circa 31 miliarde de euro în total cifră de afaceri pe sector auto în 2022, undeva la 12% din PIB. Ca şi export, rămânem la 29% din totalul exportului României”, a menţionat Adrian Sandu, la Conferinţa ZF Logistică, Transporturi & Automotive.

Totodată, el a subliniat că una dintre crize a fost generată de problemele legate de logistică.

„Am avut o criză a componentele electronice, care nu a dispărut. Sunt încă uzine impactate de lipsa acestor componente, la volumele pe care ni le dorim. Pur şi simplu, producătorii de semiconductori şi de componente electronice nu pot face faţă cererii din ce în ce mai mari din industria auto”, a adăugat reprezentantul ACAROM.

Potrivit acestuia, după 2020 şi 2021, ani ai pandemiei, în 2022 a revenit cererea de vehicule noi.

„Producţia şi-a reaprins motoarele, astfel încât am avut nivele extrem de ridicate de cerere pe piaţă, dar o producţie insuficientă tocmai din cauza acestui motiv – lipsa componentelor electronice. Peste acestea s-a adăugat, evident, conflictul Rusia-Ucraina, care a tăiat lanţul de aprovizionare cu materiale şi componente fabricate în zonele respective, astfel forţând industria auto să meargă către alte zone. Chiar săptămâna trecută am fost la Galaţi, la combinat, şi spuneau că au reînceput să aducă minereu de fier din Brazilia pentru activitatea combinatului. Au nişte reţete speciale pentru oţeluri care sunt bazate pe acel tip de minereu. Ucraina s-a închis, nu mai putem aduce minereu de acolo”, a mai spus Sandu.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Dorian Babunski a semnat cu Sepsi

Sepsi OSK a anunțat transferul atacantului Dorian Babunski, un jucător în vârstă de 28 de ani, care aduce cu el o experiență internațională considerabilă,...

Dani Mocanu, condamnat la închisoare: proxenetism, spălare de bani și multe altele

Dani Mocanu, cunoscut manelist, a fost condamnat la 6 ani și 5 luni de închisoare cu executare pentru infracțiuni grave precum proxenetism, spălare de...

Dorian Babunski a semnat cu Sepsi

Sepsi OSK a anunțat transferul atacantului Dorian Babunski, un jucător în vârstă de 28 de ani, care aduce cu el o experiență internațională considerabilă,...
Ultima oră
Pe aceeași temă