Află cum pot obține antreprenorii profit de până la 200% din investiția în marketing online față de cel tradițional de la experții în domeniu.
Cuantifică profitul din marketingul online prin website, pentru a-l înmulți
În baza datelor analizate de experții Revelia, sfatul acestora pentru antreprenorii este de a cuantifica profitul derivat din marketing-ul online cu ajutorul unui website de prezentare, pentru a optimiza procesul de promovare și pentru a înmulți profitul obținut de pe urma acestuia.
Profitul obținut din marketingul online poate fi cuantificat într-o măsură mai mare decât cel din marketingul tradițional
, explică Alexandru Onoicenco, fondator al agenției de marketing Revelia.
De aceea, poți mări profitabilitatea serviciilor de marketing online, identificând abordările care funcționează și cele care nu aduc rezultate. Acestea pot fi văzute ușor cu ajutorul unor instrumente precise implementate pe website-ul de prezentare, chiar dacă metoda preferată de promovare constă în Facebook Ads, de exemplu.
Recomandarea lui Alexandru pentru antreprenori este să utilizeze instrumente de cuantificare a numărului de utilizatori care interacționează cu reclama sau conținutul promovat și chiar devin clienți odată ce sunt expuși la modalitatea de promovare aleasă.
Acestea sunt instrumente de analiză a ratei de conversie precum Google Analytics, Meta Pixel sau Matomo.
Investește în content marketing pentru a obține până la 200% profit
Conform celor de Just Add Ice, una dintre cele mai renumite florării din Ohio, antreprenorii pot obține până la 200% din investiția în content marketing.
Condiția pentru acest lucru constă în a urma câțiva pași esențiali:
- Identificarea canalelor de marketing online pe care publicul tău țintă caută servicii sau produse ca cele pe care le promovezi tu;
- Identificarea și îndeplinirea nevoilor reale de informare ale publicului tău țintă, relativ la serviciile și produsele tale;
- Crearea unei imagini puternice de brand;
- Postarea acestui conținut cu regularitate pe canalele identificate;
- Îndeplinirea celor mai bune practici SEO pentru conținutul postat;
- Îmbinarea conținutului foto, video și audio în modul în care va capta cel mai bine atenția publicului țintă;
- Actualizarea conținutului la 2 săptămâni – 1 lună, în funcție de nișa în care activezi.
Cu ajutorul unei strategii similare bazate pe content marketing, implementată sustenabil pe parcursul primului an, Just Add Ice și-a crescut vânzările cu 200%.
Alege un canal de marketing online din lista celor mai eficiente
Pentru antreprenorii la început de drum, cel mai eficient mod de a investi în marketing online este prin concentrarea pe un singur canal de marketing și investirea ulterioară a profiturilor pentru optimizarea bugetului de promovare.
Experții Ahrefs recomandă să alegi dintr-o listă a celor mai eficiente canale de promovare, precum:
- SEO (pentru Google și alte motoare de căutare);
- Rețelele sociale;
- Reclamele plătite (Google Ads sau Facebook Ads);
- Youtube.
- Acestea sunt și cele mai populare canale din România.
Alege canalul pe care îl folosește cel mai adesea publicul tău țintă și unde se promovează competiția ta directă.
Bazează-ți strategia de marketing online pe planul de business
Specialiștii de la HubSpot, una dintre cele mai renumite resurse globale de marketing online, recomandă ca orice strategie de marketing să completeze planul de business.
Acest lucru asigură că toate eforturile de marketing contribuie direct la realizarea scopurilor strategice ale afacerii.
Iată câteva moduri în care poți implementa această recomandare:
- Începe prin a identifica și a clarifica obiectivele pe termen scurt și lung ale companiei, precum creșterea veniturilor, extinderea pe noi piețe, lansarea de produse sau îmbunătățirea cotei de piață.
- Află care sunt obiectivele specifice de marketing (creșterea traficului pe site, generarea de lead-uri calificate, creșterea angajamentului pe rețelele sociale etc.) care sprijină direct obiectivele de business și cum realizează acest lucru.
- Analizează care canale de marketing (de exemplu, SEO, marketing pe rețele sociale, email marketing) și ce tipuri de conținut (articole de blog, videoclipuri, studii de caz) sunt cele mai potrivite pentru a atinge obiectivele stabilite.
- Detaliază procesul de implementare a campaniilor de marketing și a monitorizării continue a performanței. Acest lucru include setarea KPI-urilor relevante și ajustarea strategiilor în funcție de rezultatele obținute.
HubSpot explică faptul că este absolut necesară optimizarea continuă a strategiei de marketing pentru a răspunde schimbărilor din piață și din comportamentul consumatorilor. Așadar, rămâi pregătit pentru schimbare.
Alege mereu cele mai potrivite opțiuni de marketing pentru afacerea ta
Marketing-ul online nu este o știință exactă, dar poate deveni un mod măsurabil de a crește chiar și cu 200% vânzările, dacă alegi opțiunile cele mai potrivite pentru modelul tău de business.
Conform celor mai mulți experți în marketing online, stabilirea obiectivelor și măsurarea constantă a performanței campaniilor sunt esențiale pentru a asigura succesul eforturilor tale de marketing.
Utilizează instrumente de analiză a traficului, a ratelor de de conversie și a comportamentelor utilizatorilor pentru a evalua eficacitatea strategiilor adoptate.
Adaptarea continuă bazată pe date concrete și feedback-ul audienței va contribui la optimizarea campaniilor și la creșterea eficienței generale a eforturilor tale de promovare online.
Copyright imagini:www.pexels.com