Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Agențiile de turism amendate de Consiliul Concurenței își pun cenușă în cap

La o zi după ce Consiliul Concurenței a amendat 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu sume totale de 11,42 milioane de lei (2,44 milioane euro) pentru comportament coordonat pe piață, ANAT a reacționat, oferind explicații ambigue.

Share

Marilena Dan 0 comentarii

Actualizat: 16.01.2019 - 17:20

„Turiştii nu vor avea de suferit, iar situaţia care a dus la declanşarea investigaţiei Consiliului Concurenţei a fost cauzată de o serie de «specificităţi ale pieţei româneşti», insuficient consolidată şi inadecvat reglementată“, se arată într-un comunicat al asociației. Potrivit documentului, „intenţia ANAT şi a agenţiilor membre, în toată această perioadă, a fost de a proteja turiştii de riscuri neprevăzute, precum şi de imposibilitatea de a onora serviciile în condiţii competitive de piaţă sau imposibilitatea de rambursare a costurilor serviciilor neonorate“.

Reamintim că Autori­tatea de concurenţă a constatat că, în perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agenţii de turism și-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor/pachetelor turistice comercializate. Mai exact, agențiile res­pective s-au înțeles să nu scadă sub un anumit nivel preţul de vânzare pentru produsele turistice şi/sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex.: bilete de avion în zborurile tip charter – atât ca produs turistic individual, cât și ca o componentă dintr-un pachet de servicii turistice).

De asemenea, agențiile au limitat sau au eliminat campaniile promoționale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuităţi clienţilor şi şi-au împărțit numărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter, în scopul de a limita în mod artificial oferta, în vederea creșterii prețului de vânzare.

Agențiile amendate sunt printre cele mai repre­zentative din România: Aerotravel, Air Fla, Corali Holidays, Eximtur, Fibula Air Travel, Happy Tour, Nova Travel, Paralela 45, Prestige Tours, Prompt Service Travel, Rezeda World Travel, Tez Tour, Touring Europabus și Christian’76 Tour. Aceasta din urmă a oferit dovezi privind existenţa faptelor anticoncurenţiale şi a primit imunitate la amendă. Alte agenții care și-au ­recunoscut practicile anticoncurențiale au beneficiat de reducerea cu 20% a amenzii. Consiliul Concurenței a anunțat că va continua ancheta și în privința implicării companiei Tarom în acest cartel.  

Comentarii

loading...