Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Abilităţile digitale vor fi la mare preţ, în câţiva ani

Evoluţiile previzibile în următoarea decadă se desfăşoară acum cu rapiditate. Pandemia nu a făcut decât să accelereze aceste procese de digitalizare.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 28.07.2020 - 00:52

Multe activităţi s-au mutat în virtual mai rapid decât se anticipa, arată analiza PwC România. Adaptarea competenţelor trebuie să aibă loc mai rapid.

Tot mai multe activităţi economice şi sociale sunt online, iar automatizarea va înlocui mai curând decât se prognoza locurile de muncă de acum.

“Aceasta nu este o ameninţare, este un îndemn pentru angajaţi şi angajatori să fie pregătiţi pentru realitatea pe care trebuie să o gestionăm”, spune PwC.

Nevoia de abilităţi digitale tot mai sofisticate creşte rapid şi schimbă cererea pe piaţa muncii. În ultimele luni, românii au fost obligaţi să lucreze online, unii abia în faza de alfabetizare digitală, iar alţii au adăugat noi competenţe sau şi le-au dezvoltat pe cele existente.

Au apărut instrumente noi de comunicare, s-au sofisticat cele existente şi s-au accentuat cerinţele de securitate cibernetică. Lucrurile nu se opresc însă aici.

“Aceasta nu este o ameninţare, este un îndemn pentru angajaţi şi angajatori să fie pregătiţi pentru realitatea pe care trebuie să o gestionăm.” studiu PwC

“Trebuie să ne analizăm mai cu atenţie ceea ce ştim să facem efectiv şi cum ar putea să arate în viitor profesia pentru care suntem pregătiţi în acest moment", arată studiul PwC.

Multe activităţi se vor face diferit. HoReCa sau Transporturile, care până de curând necesitau într-o măsură insignifiantă competenţe digitale, încep să adopte digitalizarea.

Sunt domenii despre care s-a vorbit mai puţin până acum ca fiind ţintele digitalizării şi automatizării. Tot mai multe companii au început să exploreze interacţiunea virtuală unde e posibil, chiar şi în aceste domenii.

 

Reorientare

Angajaţii în pericol să-şi piardă locurile de muncă şi cei care şi le-au pierdut deja trebuie să se reorienteze, fie trecând online o parte a activităţii, în măsura în care e posibil, fie învăţând să facă altceva.

Impactul va fi resimţit tot mai puternic în industriile unde digitalizarea şi automatizarea preiau locurile de muncă. În industria manufacturieră de exemplu roboţii sunt tot mai prezenţi.

Presiunea asupra costurilor, mai ales ca urmare a crizei, va grăbi procesul. Chiar şi în serviciile publice se vede o tendinţă de digitalizare, mai ales după ce lockdownul a pus autorităţile în situaţia de a găsi soluţii.

Comentarii

loading...