Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum va arăta cultura română în lume

Cinci specialiști din cadrul Institutului Cultural Român au explicat care sunt strategiile ICR și pe ce avantaje ale patromoniului românesc se bazează acestea.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 12.05.2020 - 12:24

În Italia, valorile culturale ale României sunt expuse, promovate și menținute prin proiectele ICR din cadrul Accademia di Romania din Roma și Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția.

„Accademia di Romania, care există ca școală de formare postuniversitară la Roma din 1922, iar ca reprezentanță ICR, din 2003, nu a traversat o perioadă tocmai dramatică. Probabil cel mai îngrijorător a fost faptul că un întreg proces de networking și de explorare a acestui extraordinar izvor de cultură și civilizație a încetat brusc. Bursierii cercetători „Vasile Pârvan” au fost nevoiți să își abandoneze munca în arhive, muzee, situri arheologice sunt în situația de a lucra la sediu, într-o bibliotecă, care, din fericire este cea mai mare bibliotecă românească administrată de stat în lume - avem peste 40.000 de volume în patrimoniu, însă toate celelalte resurse extraordinare rămân închise cercetătorilor”, a declarat profesor univ. dr. Rudolf Dinu, director al Accademia di Romania.

La rândul lui, Dorian Branea, directorul ICR New York, a explicat că ICR București, alături de reprezentanțele ICR din străinătate, a început această vastă tranziție din spațiul fizic în spațiul online și că strategia ICR New York se bazează pe conținuturi exclusive și originale, realizate împreună cu parteneri, dar care pot fi văzute numai pe platformele de socializare ale ICR.

Diplomatul Dorian Branea a precizat că echipa de la New York ”înroșește social-media cu diverse postări, de la conținuturi de natură istorică și concerte online la dialoguri, proiecte pe arte vizuale și diferite contribuții pe blog. „Arta împotriva coronavirusului. Artiștii reacționează la pandemie” / ”Art Fights Corona. Artists React to the Pandemic”, este unul dintre proiectele ICR New York în spaţiul virtual menit să exploreze modul în care creativitatea și creația sunt influențate de pandemie. 

Comentarii

loading...