Facebook a vândut reclame care promovează mesaje anti-vaccin, comparând răspunsul guvernului SUA la Covid-19 cu Germania nazistă și pune la îndoială rezultatul alegerilor din 2020, scrie CNN.
Reclamele au fost difuzate de companii de marfă care au cheltuit sute de mii de dolari pe Facebook în ultimii ani.
Luni, personalitatea Fox News, Lara Logan, a provocat indignare comparându-l pe doctorul Anthony Fauci cu un medic nazist notoriu cunoscut sub numele de „Îngerul morții”. Cam în aceeași perioadă rulau pe Facebook reclame care promovau: „Eu sunt originar din America, dar în prezent locuiesc în Germania din 1941.”
O altă reclamă a comparat lansarea vaccinurilor cu Holocaustul sugerând în mod fals și ridicol că fac parte dintr-o încercare de a sacrifica oameni la scară largă. Anunțul a fost difuzat de o pagină de Facebook numită „Ride the Red Wave”.
Facebook a câștigat peste 280.000 de dolari din reclamele difuzate de „Ride the Red Wave” în luna mai, potrivit datelor analizate de CNN. Pagina are mai puțin de 10.000 de urmăritori, dar cu ajutorul Facebook, oamenii care dețin pagina pot ajunge la milioane de americani.
„Next Level Goods”, o altă pagină, condusă de o altă companie, a cheltuit peste 500.000 de dolari pe reclame Facebook din 2019. Compania folosește în mod regulat Facebook pentru a face publicitate tricourilor anti-vaccin.
Un purtător de cuvânt al Meta, compania-mamă a Facebook, a declarat că reclamele care compară răspunsul vaccinul cu Holocaustul și anunțul care sugerează că vaccinul este otravă, contravin politicilor Facebook de dezinformare a vaccinurilor.
Cu toate acestea, având în vedere că aceste reclame interizse au fost difuzate pe platforma sa, robotul Facebook se pare că le-a ratat.