2.8 C
București
vineri, 20 decembrie 2024
AcasăAlegeri 2016Românii s-au transformat în vânători de discounturi… alimentare

Românii s-au transformat în vânători de discounturi… alimentare

Anul trecut, 9% din cheltuielile pentru bunuri de larg consum s-au făcut în magazinele de tip discount (Penny Market, XXL Mega Discount şi Lidl), iar în cadrul acestora bunurile alimentare au fost cele mai căutate, valoarea achiziţiilor marcând o creştere cu 19% faţă de 2011.

Vorbim despre o analiză GfK România pentru sectorul bunurilor de larg consum, focalizată pe vânzările reţelelor de magazine de disconturi (Penny Market, XXL Mega Discount şi Lidl, fără Profi, care s-a repoziţionat în supermarketuri începând cu februarie 2012). Formatul de tip discount acoperă 9% din cheltuielile gospodăriilor din România pentru bunuri de larg consum, în creştere faţă de 2011. 6 din 10 gospodării din România şi-au făcut cumpărăturile cel puţin o dată de la discounteri (procentul este semnificativ mai mare în zona urbană, n.n.), iar categoriile de produse preferate sunt din zona de alimente şi băuturi. Segmentul care înregistrează cea mai mare creştere în valoare este cel al produselor alimentare, marcând un plus de 19% faţă de 2011. Pentru băuturi (sucuri, cafea, bere, apă) s-a cheltuit cu 10% mai mult în magazinele de tip discount. Prin deschideri de noi unităţi şi reclama agresivă, lanţurile de hipermarketuri au ajuns să controleze jumătate din comerţul cu bunuri de larg consum (FMCG) din România. Interesant de remarcat, discounterii au reuşit fidelizarea clienţilor faţă de mărcile comercializate. “Mărcile private au crescut puternic, ajungând în 2012 la o cotă de piaţă de 12% din valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul întregii ţări şi al tuturor formatelor de retail. În cazul formatelor de tip discount, mărcile private acoperă aproximativ jumătate din cheltuieli, în creştere cu 21% faţă de 2011”, se arată în studiul GfK.

Ce vor clienţii? “Printre elementele pe care le-am identificat în studiile GfK ca având potenţial de diferenţiere în termeni de satisfacţie faţă de tipurile de formate de retail se numără proximitatea, nivelul preţurilor, atmosfera din magazin, programele de loializare, oferta din revistele promoţionale precum şi produsele marcă privată şi varietatea de produse româneşti”, spune Gabriela Luca, retail specialist în cadrul GfK România. Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip panel de consumatori pe un eşantion de 2.200 gospodării, reprezentativ la nivel naţional.

 

Cele mai citite

Alertă la Spitalul Marie Curie. Zeci de ambulanțe și mașini de pompieri au fost acolo

Un incident a fost semnalat în noaptea de joi spre vineri la Spitalul Marie Curie din Capitală. Secretarul de stat Raed Arafat a precizat...

Alertă la Spitalul Marie Curie. Zeci de ambulanțe și mașini de pompieri au fost acolo

Un incident a fost semnalat în noaptea de joi spre vineri la Spitalul Marie Curie din Capitală. Secretarul de stat Raed Arafat a precizat...

Pesimism în creștere: Românii își fac tot mai multe griji pentru economie și costul vieții

Un sondaj realizat de EY arată că pesimismul românilor este în creștere în 2024, comparativ cu anul precedent. Peste două treimi dintre respondenți (67%)...
Ultima oră
Pe aceeași temă